ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy w Barcianach
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Wyjaśnienia SIWZ w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Dostawę energii elektrycznej do budynków i obiektów Gminy Barciany” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. Drukuj informację Zamówienie publiczne: Wyjaśnienia SIWZ w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Dostawę energii elektrycznej do budynków i obiektów Gminy Barciany” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.

Szczegóły informacji

Wyjaśnienia SIWZ w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Dostawę energii elektrycznej do budynków i obiektów Gminy Barciany” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Dostawy

Zamawiający: Gmina Barciany

Finansowanie: Środki własne

Nr TED: 41

Termin składania ofert / wniosków: 2011-04-21 10:00:00

Miejsce złożenia oferty: Urząd Gminy w Barcianach, ulica Wojska Polskiego 7. pokój Nr 8

Ogłoszono dnia: 2011-04-14 przez Jan Bepirszcz

Treść:

GMINA BARCIANY                                                        Wykonawcy (wszyscy)

 

Nasz znak:                                                                                Data:

RGKiI.271.4.2011                                                                    2011-04 -13

                                                                                                  

   Sprawa:   wyjaśnienia SIWZ w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Dostawę energii elektrycznej do budynków i obiektów Gminy Barciany” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. 

W związku z zapytaniami wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia zamawiający przedstawia następujące wyjaśnienia:

Pytanie nr 1

Wnosimy o wyjaśnienie, czy załącznik nr 3 do siwz obejmuje tylko cenę za energię elektryczną na rok 2011, gdyż zamówienie dotyczy roku 2011 oraz 2012.

Odpowiedź nr 1

     Cena energii elektrycznej , o której mowa w załączniku nr 3 do siwz obejmuje cenę energii w okresie 12 miesięcy tj. od 01.07.2011 r. do 30.06.2012 r. Załącznik nr 3a dotyczy również ceny energii elektrycznej w tym okresie.

 Pytanie nr 2

     Wnosimy o dodanie do § 5 ust.3 załącznika nr 5 do siwz zapisu: „nie więcej niż 10 % obiektów wymienionych w załączniku nr 1 do siwz”.

Odpowiedź nr 2

      Dodaje się do § 5 ust.3 załącznika nr 5 do siwz zapis: „nie więcej niż 10 % obiektów wymienionych w załączniku nr 1 do siwz”.

Pytanie nr 3

     Czy 2 miesięczny okres rozliczeniowy jest zgodny z okresem rozliczeniowym stosowanym przez lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego? 

Odpowiedź nr 3

Obecnie stosowany jest okres rozliczeniowy jednomiesięczny.

 
Pytanie nr 4

     Wnosimy o dodanie do § 5 ust.2 załącznika nr 5 do siwz zapisu o treści: „Zmiany umowy w zakresie zmiany cen są dopuszczalne w przypadku zmiany kosztów wpływających na kalkulację cen energii elektrycznej, a w szczególności w przypadku zmian w przepisach prawnych dotyczących podatku VAT lub podatku akcyzowego lub wprowadzenia lub zmiany innych opłat lub podatków związanych z energią elektryczną lub zmiany przepisów prawa skutkującej wzrostem kosztów wpływających na koszt energii elektrycznej. W takich przypadkach ceny za energię elektryczną dostarczaną na podstawie umowy ulegają automatycznie korekcie o wartość wynikającą z powyższych zmian. Sprzedawca poinformuje klienta na piśmie o korekcie ceny energii elektrycznej dostarczanej na podstawie umowy wskazując równocześnie zmiany przepisów prawnych stanowiące podstawę tej korekty . Nowe ceny energii elektrycznej będą obowiązujące dla sprzedawcy i klienta od chwili wejścia w życie wyżej wymienionych zmian przepisów prawnych stanowiących podstawę do ich korekty”.

Odpowiedź nr 4

     Dodaje się do § 5 ust.2 załącznika nr 5 do siwz zapis o treści: Zmiany umowy w zakresie zmiany cen są dopuszczalne w przypadku zmiany kosztów wpływających na kalkulację cen energii elektrycznej, a w szczególności w przypadku zmiany podatku VAT, podatku akcyzowego, wprowadzenia lub zmiany innych opłat lub podatków albo zmiany przepisów prawa skutkującej wzrostem kosztów energii elektrycznej. Sprzedawca poinformuje klienta na piśmie o zmianie ceny energii elektrycznej dostarczanej na podstawie umowy wskazując równocześnie zmiany przepisów prawnych stanowiące podstawę tej zmiany. Nowe ceny energii elektrycznej będą obowiązujące dla sprzedawcy i klienta od chwili dokonania zmian umowy na podstawie wymienionych zmian przepisów prawnych stanowiących podstawę do zmiany ceny energii elektrycznej.

 
Pytanie nr 5

     Odwołując się § 9 ust.3 załącznika nr 5 do siwz wnosimy o wyjaśnienie co zamawiający rozumie pod pojęciem „parametry dystrybucyjne”.

 

    Jednocześnie wnosimy o usunięcie z pkt. C załącznika nr 2 do umowy sprzedaży (pełnomocnictwo) zapisu dotyczącego zmiany mocy umownej w imieniu zamawiającego. Informujemy, że moc umowna jest uregulowana na podstawie umowy dystrybucyjnej pomiędzy zamawiającym a lokalnym OSD. W sytuacji, gdy zamawiający zwiększy moc umowną powyżej mocy przyłączeniowej konieczne będzie wystąpienie o nowe warunki przyłączenia oraz podpisanie nowej umowy przyłączeniowej a w konsekwencji podpisanie nowej umowy dystrybucyjnej pomiędzy zamawiającym a lokalnym OSD.

Odpowiedź nr 5

    Z § 9 załącznika nr 5 do siwz (umowa sprzedaży energii elektrycznej) wykreśla się zapis ustępu 3.

 

     Pkt C załącznika nr 2 do umowy sprzedaży (pełnomocnictwo) o brzmieniu: „reprezentowania zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Operacyjnego w sprawach związanych z zawarciem umowy o świadczenie usług dystrybucji na warunkach dotychczas obowiązującej umowy, z uwzględnieniem ewentualnych zmian taryf oraz mocy umownych dla poszczególnych obiektów, w szczególności uzyskać, ustalić treść i przedłożyć zamawiającemu do podpisania niezbędne dokumenty”,

       otrzymuje brzmienie: „reprezentowania zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Operacyjnego w sprawach związanych z zawarciem umowy o świadczenie usług dystrybucji na warunkach dotychczas obowiązującej umowy z uwzględnieniem ewentualnych zmian taryf”.

 
 Pytanie nr 6

Uprzejmie informujemy, że pozostawienie zapisów § 6 Rozliczenia i Płatności bez zmian będzie oznaczało zarówno dla wykonawcy jak i zamawiającego ciągłe wystawianie i otrzymywanie korekt faktur i przysporzy obu stronom dodatkowe niepotrzebne czynności do wykonania. Mając powyższe na uwadze zwracamy się do zamawiającego z zapytaniem czy wyraża zgodę na modyfikację zapisów w § 6 Rozliczenia i Płatności do treści:

Rozliczenia za pobraną energię elektryczną odbywać się będą zgodnie z okresem rozliczeniowym stosowanym przez OSD działającym na danym terenie. Wykonawca otrzymywać będzie wynagrodzenie z tytułu realizacji niniejszej umowy w wysokości określonej w § 5 pkt 1 netto za 1kWh zużytej energii elektrycznej na podstawie wskazań układu/układów pomiarowo-rozliczeniowego/rozliczeniowych dostarczonych przez OSD w danym okresie rozliczeniowym do obiektów zamawiającego ujętych w załączniku nr 1 do niniejszej umowy, powiększone o podatek VAT.

W przypadku stwierdzenia błędów w pomiarze lub odczycie wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego, które spowodowały zaniżenie lub zawyżenie faktycznie pobranej energii elektrycznej zamawiający jest obowiązany do uregulowania należności za energię elektryczną na podstawie ilości energii elektrycznej stanowiącej średnią liczbę jednostek energii elektrycznej za okres doby, obliczaną na podstawie sumy jednostek energii elektrycznej prawidłowo wykazanych przez układ pomiarowo-rozliczeniowy w poprzednim okresie rozliczeniowym, pomnożoną przez liczbę dni okresu, którego dotyczy korekta faktury. W wyliczaniu wielkości korekty należy uwzględnić sezonowość poboru energii elektrycznej oraz inne udokumentowane okoliczności mające wpływ na wielkość poboru tej energii.

Jeżeli nie można ustalić średniego dobowego zużycia energii elektrycznej na podstawie poprzedniego okresu rozliczeniowego , podstawą wyliczenia wielkości korekty jest wskazanie układu pomiarowo-rozliczeniowego z następnego okresu rozliczeniowego.

Jeżeli błędy wskazane w ust.2 spowodowały zawyżenie lub zaniżenie należności za dostarczoną energię elektryczną wykonawca jest obowiązany dokonać korekty uprzednio wystawionych faktur.

Strony ustalają następujący sposób rozliczeń, w którym wykonawca wystawia zamawiającemu na koniec okresu rozliczeniowego fakturę rozliczeniową, przy czym termin płatności faktury rozliczeniowej przypada nie wcześniej niż na 20 dzień miesiąca kalendarzowego po ostatnim dniu okresu rozliczeniowego.

Strony określają, że terminem spełnienia świadczenia jest dzień uznania rachunku bankowego wierzyciela.

W przypadku nie dotrzymania terminu płatności faktur wykonawca obciąża zamawiającego odsetkami ustawowymi.

W przypadku doręczenia faktury w czasie uniemożliwiającym terminowe wykonanie zobowiązania - płatności należy dokonać nie później niż w siódmym dniu roboczym od daty otrzymania faktury.

O zmianach danych kont bankowych lub danych adresowych Strony zobowiązują się wzajemnie powiadamiać pod rygorem poniesienia kosztów związanych z mylnymi operacjami bankowymi.

Odpowiedź nr 6

    Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację zapisów w § 6 Rozliczenia i Płatności załacznika nr 5 do siwz (umowa sprzedaży energii elektrycznej) przyjmując treść określoną w punktach 1-9

pytania nr 6 niniejszych wyjaśnień.

    
 Pytanie nr 7

     Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji odnośnie okresu obowiązywania i trybu rozwiązania dotychczasowych umów sprzedaży energii elektrycznej lub umów kompleksowych dla poszczególnych obiektów.

Odpowiedź nr 7

Okres obowiązywania dotychczasowych umów jest bezterminowy a tryb rozwiązywania za jednomiesięcznym wypowiedzeniem.

Pytanie nr 8

Wnosimy o usunięcie zapisów z załącznika nr 5 do siwz – projektu umowy w § 2 ust. 6, gdyż nie dotyczy on przedmiotu umowy. Zapis ten mógłby się znaleźć w przypadku umowy kompleksowej.

Odpowiedź nr 8

Zamawiający usuwa zapis z załącznika nr 5 do siwz – projektu umowy z § 2 ust. 6 o treści: „Umowa o świadczenie usług Dystrybucyjnych zawarta pomiędzy Sprzedawcą a OSD”,

 
 
 
 

                                                                                                  W imieniu zamawiającego

                                                                                                            Wójt Gminy

                                                                                                         Ryszard Kozyra

 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy w Barcianach
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Franciszek Kopciuch
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-04-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jan Bepirszcz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-04-14 22:29:09
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-04-14 22:29:47
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2011-05-12 17:26:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1950 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony