ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy w Barcianach
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Wyjaśnienia Nr 2 do postępowania przetargowego o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOSCI ZAMAWIAJĄCEGO”. Drukuj informację Zamówienie publiczne: Wyjaśnienia Nr 2 do postępowania przetargowego o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOSCI ZAMAWIAJĄCEGO”.

Szczegóły informacji

Wyjaśnienia Nr 2 do postępowania przetargowego o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOSCI ZAMAWIAJĄCEGO”.

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: Gmina Barciany

Finansowanie: Środki własne

Nr UZP: 518629-N-2019b

Termin składania ofert / wniosków: 2019-03-12 12:00:00

Miejsce złożenia oferty: Urząd Gminy w Barcianach, ul. Szkolna 3, 11-410 Barciany (sekretariat, pok. nr 9)

Ogłoszono dnia: 2019-03-04 przez Krzysztof Miłachowicz

Treść:

Barciany, 04.03.2019
 
Do wszystkich wykonawców
 
 
Informacja o treści zapytania u wyjaśnienia zamawiającego dot. treści SIWZ (zapytania z dnia 01.03.2019)
 
 
Dotyczy:           Postępowania przetargowego o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I
ODPOWIEDZIALNOSCI ZAMAWIAJĄCEGO”.
 
 
Gmina Barciany na podstawie art. 38 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.), informuje, że w ramach prowadzonego postępowania o zamówienie publiczne jw. wpłynęło zapytanie od jednego z wykonawców, którego treść przedstawiamy poniżej wraz z wyjaśnieniami zamawiającego.
 
Pytanie 1:
Proszę o potwierdzenie, że jeżeli OWU wykonawcy wskazują przesłanki wyłączające bądź ograniczające odpowiedzialność ubezpieczyciela to mają one zastosowanie, chyba, że Zamawiający wprost włączył je do zakresu ubezpieczenia w SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
 
Pytanie 2:
W nawiązaniu do treści klauzuli zabezpieczeń przeciwpożarowych proszę o informację na temat rodzaju zabezpieczeń przeciwpożarowych stosowanych w mieniu Ubezpieczającego oraz w podległych jednostkach.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż zabezpieczenia przeciwpożarowe zostały wymienione załączniku z wykazem majątku do SIWZ w tabeli: wykaz budynków, tam gdzie nie zostały wskazane Zamawiający posiada zabezpieczenia zgodne z obowiązującymi przepisami ppoż.
 
Pytanie 3:
Proszę o informację na temat zabezpieczeń przeciw kradzieżowych zastosowanych w mieniu Ubezpieczającego i jednostkach podległych. W przypadku braku takiej informacji proszę o potwierdzenie, że będą miały zastosowanie zapisy OWU dotyczące tych wymaganych zabezpieczeń.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż zabezpieczenia przeciw kradzieżowe zostały wymienione załączniku z wykazem majątku do SIWZ w tabeli: wykaz budynków, tam gdzie nie zostały wskazane Zamawiający posiada zamki w drzwiach.
Zamawiający nie potwierdza powyższego zapisu.
 
Pytanie 4:
W ubezpieczeniu mienia od ognia i innych zdarzeń losowych w odniesieniu do ryzyka zapadania i osuwania się ziemi proszę o potwierdzenie, że Zamawiający nie oczekuje ochrony wskutek zapadania i osuwania się ziemi jako następstwa działalności  człowieka.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
 
Pytanie 5:
Proszę o uzupełnienie informacji nt. każdego z budynków i budowli zgłoszonych do ubezpieczenia mienia dla których informacja ta nie została wskazana o następujące dane :
-rok budowy
-rodzaj konstrukcji i wypełnienia ścian
-rodzaj pokrycia dachu
-określenie stanu technicznego poszczególnych budynków wg gradacji: dobry, dostateczny, zły, awaryjny
-informacji o zabezpieczeniach ppoż. i przeciw kradzieżowych.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że wszystkie dostępne na powyższy temat informacje zostały podane w załączniku z wykazem majątku.
Dodatkowo ZGKiM informuje iż stan wykazanych przez jednostkę budynków/ budowli jest dobry.
 
Pytanie 6:
Czy Zamawiający dopuszcza ubezpieczenie budynków starszych niż 50 lat do wartości rzeczywistej tj. wartości odtworzeniowa mienia pomniejszona o zużycie techniczne
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 7:
Proszę o wykaz przeprowadzonych remontów dla budynków starszych niż 50 lat, ze wskazaniem, w których budynkach był przeprowadzony remont oraz zakresem przeprowadzonych prac (np. instalacja elektryczne, sieć wodno-kanalizacyjna, instalacja centralnego- ogrzewania, stolarka okienna i drzwiowa, instalacja gazowa, instalacja wentylacyjna i kominowa, konstrukcja dachu, pokrycie dachu)
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż nie przeprowadzał remontów gdyż nie były one wymagane.
 
Pytanie 8:
Proszę o wykaz planowanych remontów w okresie najbliższych 2 lat, w jakim zakresie będą przeprowadzane prace oraz ich wartość.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż na dzień dzisiejszy nie planuje żadnych remontów, ale nie wyklucza iż w trakcie najbliższych 2 lat może je rozpocząć, będzie to uzależnione od posiadanych środków pieniężnych.
 
Pytanie 9:
Czy w zbiorach bibliotecznych znajdują się starodruki lub inkunabuły?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż nie posiada powyższego mienia.
 
Pytanie 10:
W przypadku odpowiedzi twierdzącej na powyższe pytanie prosimy o uzupełnienie następujących informacji:
a/łączna ilość starodruków i inkunabułów
b/wartość najdroższego starodruku lub inkunabułu
c/prosimy o wskazanie lokalizacji, w których znajdują się starodruki i/lub inkunabuły
d/prosimy o dokładny opis zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych w ww. miejscach ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zgodnie z odpowiedzią n poprzednie pytanie.
 
Pytanie 11:
Prosimy o podanie największej łącznej sumy ubezpieczenia środków trwałych w jednej lokalizacji oraz wskazanie tej lokalizacji.
Odpowiedź:
Zamawiający nie jest w stanie wskazać powyższej lokalizacji.
 
Pytanie 12:
Czy Zamawiający w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony w zakresie wszystkich ubezpieczeń określonych w SIWZ?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż zakres został w tym roku rozszerzony w porównaniu do ostatnich 3 lat o ryzyko kradzieży zwykłej i o ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk.
 
 
Pytanie 13:
Czy Zamawiający w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony w zakresie określonym w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż zakres został w tym roku rozszerzony w porównaniu do ostatnich 3 lat o ryzyko kradzieży zwykłej i o ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk.
 
Pytanie 14:
Jakie franszyzy i udziały własne obowiązywały w  ubezpieczeniach w okresie ostatnich 3 lat?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż w zawartych polisach nie obowiązywały żadne franszyzy i udziały własne.
 
Pytanie 15:
Czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone:
I. mienie wyłączone z eksploatacji
II. pustostany
III. budynki w złym lub awaryjnym stanie technicznym.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż do ubezpieczenia nie zostało zgłoszone powyższe mienie.
 
Pytanie 16:
W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie ich lokalizacji , jednostkowych sum ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zgodnie z odpowiedzią na poprzednie pytanie.
 
Pytanie 17:
W przypadku odpowiedzi pozytywnej na powyższe pytanie  prosimy o wyłączenie w/w mienia z zakresu ubezpieczenia. W przypadku braku możliwości wyłączenia z zakresu ubezpieczenia przedmiotowego mienia prosimy o ograniczenie zakresu do FLEX-y z limitem odpowiedzialności do 200.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia. W przypadku braku akceptacji w/w limitu proszę o określenie max. limitu akceptowalnego przez Zamawiającego
Odpowiedź:
Zgodnie z odpowiedzią na poprzednie pytanie.
 
Pytanie 18:
W przypadku braku możliwości zastosowania wyłączenia lub ograniczenia zakresu ubezpieczenia z powyższego pytania prosimy o informacje na temat dodatkowych zabezpieczeń jakie zastosował Zamawiający w celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia szkody lub przed dostępem osób trzecich (np. ogrodzenie terenu, stały dozór, oświetlenie terenu, odcięcie wszelkich mediów).
Odpowiedź:
Zgodnie z odpowiedzią na poprzednie pytanie.
 
Pytanie 19:
Czy Zamawiający potwierdza, że ubezpieczeniu nie podlegają budynki przeznaczone do rozbiórki, wyburzenia
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
 
Pytanie 20:
W przypadku odpowiedzi negatywnej na powyższe pytanie prosimy o wyłączenie przedmiotowego mienia z zakresu ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zgodnie z odpowiedzią na poprzednie pytanie.
 
Pytanie 21:
Czy Zamawiający posiada/zarządza/administruje wysypiskiem śmieci i/lub zakładem utylizacji odpadów? Jeżeli tak to proszę o podanie poniższych informacji:
a.    Gdzie się znajduję – adres
b.    Od kiedy funkcjonuje
c.     Na jak dużym obszarze
d.    Czy planowane jest jego zamknięcie, jeżeli tak to kiedy
e.    Co znajduje się w najbliższym sąsiedztwie wysypiska
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż nie posiada/zarządza/administruje wysypiskiem śmieci i/lub zakładem utylizacji odpadów.
 
Pytanie 22:
Odnośnie mienia znajdującego się na terenach dotkniętych powodzią po 1996 roku proszę o podanie wysokości  wypłaconych odszkodowań lub wysokości poniesionych strat w przypadku braku ubezpieczenia
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż nie posiada mienia na terenach dotkniętych powodzią po 1996 roku.
 
Pytanie 23:
Odnośnie mienia znajdującego  się na terenach dotkniętych podtopieniem proszę o podanie wysokości  wypłaconych odszkodowań lub wysokości poniesionych strat w przypadku braku ubezpieczenia
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż nie posiada mienia na terenach dotkniętych podtopieniem.
 
Pytanie 24:
Odnośnie mienia znajdującego gdzie wystąpiło podniesienie się wód gruntowych proszę o podanie wysokości wypłaconych poszczególnych odszkodowań lub wysokości poniesionych strat w przypadku braku ubezpieczenia
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż nie posiada mienia na terenach gdzie wystąpiło podniesienie się wód gruntowych.
 
Pytanie 25:
Czy w ubezpieczeniu od wszystkich ryzyk Zamawiający dla ryzyka powodzi dopuszcza możliwość wprowadzenia  limitu odpowiedzialności w wysokości 1.000.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia lub innego akceptowalnego przez Zamawiającego?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 26:
Proszę o wprowadzenie limitu w wysokości 200.000 PLN na podtopienia i zalania powstałe wskutek  podniesienia się poziomu wód gruntowych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 27:
Proszę o wprowadzenie w ryzyku kradzieży zwykłej franszyzy redukcyjnej w wysokości 300 PLN
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 28:
Proszę o wprowadzenie do klauzuli katastrofy budowlanej franszyzy redukcyjnej w wysokości 1000 PLN
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 29:
Dla sprzętu elektronicznego powyżej 7 lat proszę o zmianę rodzaju wartości z odtworzeniowej na rzeczywistą lub księgową brutto.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 30:
Proszę o wykreślenie z katalogu klauzul obligatoryjnych klauzuli 24. ochrony mienia wyłączonego z eksploatacji lub dopisanie , że mienie wyłączone z eksploatacji nie dłużej niż na okres 6 miesięcy albo wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokości: 200.000 PLN. 
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 31:
Czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone instalacje baterii słonecznych (tzw. instalacji solarnych) wolnostojących lub/i znajdujących się na budynkach? Jeśli tak, wnioskujemy o wyłączenie z ubezpieczenia.  W przypadku odpowiedzi negatywnej wnioskujemy o wskazanie oraz podanie wartości poszczególnego mienia z rokiem produkcji i przeznaczeniem. Prosimy również o informacje czy instalacje solarne są na gwarancji i do kiedy jest ważna gwarancja.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż zgłasza do ubezpieczenia instalacje fotowoltaiczne.
Zamawiający nie wyraża zgody na ich wyłączenie z ubezpieczenia.
Instalacje znajdują się na następujących budynkach:
-budynek po ZUDZIGM, ul. Kościuszki 6A – wartość 78.500 zł,
-budynek UG, ul. Szkolna 3 – wartość 244.548,84 zł,
Rok produkcji powyższych instalacji: budynek po ZUDZIGM – 2015 rok; budynek UG – 2016 rok,
Instalacje są wykorzystywane do produkcji energii elektrycznej,
Instalacje są na gwarancji.
 
Pozostałe warunki i wymagania określone w SIWZ pozostają bez zmian.
Powyższe wyjaśnienia i zmiany SIWZ są wiążące dla wszystkich wyko

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy w Barcianach
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-03-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Krzysztof Miłachowicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-03-04 23:08:27
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-03-04 23:12:00
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-03-18 22:50:46
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1467 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony