ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy w Barcianach
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia Nr 4 zamawiającego dot. treści SIWZ postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”. Drukuj informację Zamówienie publiczne: Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia Nr 4 zamawiającego dot. treści SIWZ postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.

Szczegóły informacji

Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia Nr 4 zamawiającego dot. treści SIWZ postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: Gmina Barciany

Finansowanie: Środki własne

Nr UZP: 37342 ­ 2017d

Termin składania ofert / wniosków: 2017-03-16 10:00:00

Miejsce złożenia oferty: Urząd Gminy w Barcianach, ul. Szkolna 3, 11-410 Barciany, pokój Nr 9

Ogłoszono dnia: 2017-03-10 przez Sylwester Wrona

Treść:

Barciany, 10.03.2017
Gmina Barciany
ul. Szkolna 3
11-410 Barciany
 
RGKiI.271.2.2017
 
Do wszystkich wykonawców
 
Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia zamawiającego dot. treści SIWZ (zapytania z dnia 10.03.2017r.)
 
Dotyczy:         Postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOSCI ZAMAWIAJĄCEGO”.
 
Gmina Barciany na podstawie art. 38 ust 1 i 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), informuje, że w ramach prowadzonego postępowania o zamówienie publiczne jw. wpłynęło zapytanie od jednego z wykonawców, którego treść przedstawiamy poniżej wraz z wyjaśnieniami zamawiającego.
 
Pytanie 1:
Prosimy o potwierdzenie, że  zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje  i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z prowadzeniem działalności, medycznej, badawczej, farmaceutycznej a także udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej z wyjątkiem drobnych świadczeń medycznych w skazanych w SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
 
Pytanie 2:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z posiadaniem, użytkowaniem, zarządzaniem oraz administrowaniem wysypiskiem lub składowiskiem odpadów a także w związku z prowadzeniem działalności związanej z sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
 
Pytanie 3:
Czy Zamawiający, mimo zastrzeżenia wskazanego w art. 29 ust. 3a ustawy prawo zamówień publicznych, iż wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dotyczy tylko czynności, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy, podtrzymuje wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, gdy zamówienie będzie realizowane w zakresie obsługi umowy ubezpieczenia przez agenta ubezpieczeniowego, który z racji na specyfikę swojej działalności regulowanej ustawą z dnia 22 maja 2003 r. o pośrednictwie ubezpieczeniowym świadczy usługi na podstawie umowy agencyjnej, a nie na podstawie umowy o pracę?
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje powyższy wymóg.
 
Pytanie 4:
Biorąc pod uwagę kwestię poruszoną we wcześniejszym pytaniu uprzejmie prosimy o odstąpienie od wymogu stosowania się do zapisów art. 29 ust. 3a ustawy prawo zamówień publicznych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 5:
W odniesieniu do OC za produkt gastronomiczny prosimy o wyłączenie z zakresu szkody w związku z przeniesieniem choroby Creutzfeldta-Jacoba i innych encefalopatii gąbczastych.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę.
 
 
Pytanie 6:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony OC z tyt. organizacji imprez nie obejmuje i nie będzie obejmować  imprez związanych ze sportami motorowymi, motorowodnymi, lotniczymi.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
 
Pytanie 7:
Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony nie będą obejmowane imprezy związane ze sportami ekstremalnymi takimi jak: skoki bungee, B.A.S.E. jumping, speleologia, rafting, canyoning itp.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
 
Pytanie 8:
Odnośnie podanej szkodowości proszę o informację jakie franszyzy i udziały własne ona uwzględnia? Jakie franszyzy i udziały własne miały zastosowanie w dotychczasowych umowach?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż podana szkodowość nie uwzględnia franszyz i udziałów własnych ponieważ ich nie było.
 
Pytanie 9:
W celu oceny dotychczasowego przebiegu ubezpieczeń prosimy o odpowiedź – czy Zamawiający w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony w zakresie określonym w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie.
Odpowiedź:
Zmawiający informuje iż w  ostatnich 3 latach był ubezpieczony w tym samym zakresie określonym w SIWZ.
 
Pytanie 10:
Odnośnie rozszerzenia o OC zarządcy dróg publicznych prosimy o informację – jaki jest stan techniczny zgłoszonych do ubezpieczenia odcinków? Ile wynosił fundusz remontowy w roku ubiegłym i jaki jest zaplanowany na lata kolejne?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż stan techniczny zgłoszonych do ubezpieczenia dróg publicznych jest dobry.
Zamawiający informuje iż fundusz remontowy na rok 2016 wyniósł 230.000 zł. Na kolejne lata planowany jest w podobnej wysokości.
 
Pytanie 11:
W odniesieniu do szkód powstałych podczas pokazów sztucznych ogni (w OC z tytułu organizacji imprez) prosimy o potwierdzenie, że ochrona istnieje pod warunkiem, że pokaz jest organizowany przez firmę profesjonalnie zajmującą się organizowaniem takich pokazów.
Odpowiedź:
Zamawiający nie potwierdza.
 
Pytanie 12:
Prosimy o dopisanie w kl. warunków i taryf ,że nie dot. OC działalności lub dopisać, że obowiązuje tylko przy szkodowości nieprzekraczającej 50% (szkodowość jako stosunek wypłat odszkodowań i rezerw do zainkasowanej składki).
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 13:
W związku z faktem, że wykonawca planuje do realizacji umowy zatrudnić podwykonawcę w postaci swoje Przedstawicielstwa, prosimy o usunięcie z wzoru UG paragrafu 14 bądź też o potwierdzenie, że jego zapisy nie stosują się do podwykonawcy będącego zatrudnionym do realizacji umowy w ramach umowy wykonywanie czynności agencyjnych.
Odpowiedź:
Zmawiający nie wyraża zgody i nie potwierdza.
 
 
 
 
 
Pytanie 14:
W odniesieniu do klauzuli reprezentantów prosimy o  włączenie do katalogu reprezentantów również dyrektorów jednostek podległych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 15:
Prosimy o przeniesienie klauzuli przezornej sumy ubezpieczenia do katalogu klauzul fakultatywnych,
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 16:
Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie na użytkowanie stosownie do aktualnego przeznaczenia;
w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków nieposiadających takiego pozwolenia wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź:
Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego, na dzień dzisiejszy wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie na użytkowanie stosownie do aktualnego przeznaczenia.
 
Pytanie 17:
Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami
w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny
Odpowiedź:
Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego, na dzień dzisiejszy wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa.
 
Pytanie 18:
Prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenia ppoż zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania
w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie lokalizacji niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny
Odpowiedź:
Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego, na dzień dzisiejszy zabezpieczenia ppoż zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania.
 
Pytanie 19:
Czy Zamawiający  posiada/zarządza/administruje  wysypiskiem śmieci i/lub zakładem utylizacji odpadów? Jeżeli tak to proszę o podanie poniższych informacji:
a.         Gdzie się znajduję – adres
b.         Od kiedy funkcjonuje
c.         Na jak dużym obszarze
d.         Czy planowane jest jego zamknięcie, jeżeli tak to kiedy
e.         Co znajduje się w najbliższym sąsiedztwie wysypiska
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada, nie zarządza i nie administruje wysypiskiem śmieci i/lub zakładem utylizacji odpadów.
 
Pytanie 20:
Prosimy o potwierdzenie, że wszędzie gdzie jest mowa o limicie odpowiedzialności należy rozumieć, że jest to limit na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
 
Pytanie 21:
W celu oceny informacji o dotychczasowym przebiegu ubezpieczeń – prosimy o informację:
a) czy Zamawiający w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony (co najmniej) w zakresie wszystkich ubezpieczeń określonych w SIWZ? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie różnic
b) czy wszystkie obiekty/lokalizacje były dotychczas objęte ochroną? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie różnic
c) czy zakres ochrony w ramach poszczególnych ubezpieczeń był analogiczny do określonego w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie
d) jakie franszyzy i udziały własne miały zastosowanie w poprzednich umowach ubezpieczenia
Odpowiedź:
a. Zamawiający potwierdza
b. Zamawiający informuje iż w obecnym przetargu doszło mienie ZUDZIGM oraz ZGKiM
c. Zamawiający potwierdza
d. Zamawiający informuje iż w poprzednich umowach brak było franszyz i udziałów własnych.
 
Pytanie 22:
Prosimy o informację czy w miejscach wskazanych w SIWZ jako miejsca ubezpieczenia w okresie ostatnich 20 lat wystąpiła powódź.
W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie lokalizacji oraz informację na temat wysokości poniesionych strat, W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności dla ryzyka powodzi w wysokości 200 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż w miejscach wskazanych w SIWZ w okresie ostatnich 20 lat nie wystąpiła powódź.
 
Pytanie 23:
Uprzejmie prosimy o stworzenie III części zamówienia dla NNW Członków Ochotniczej Straży Pożarnej.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 24:
W klauzuli nr 37 ubezpieczenia prac budowlano-montażowych prosimy o usunięcie drugiego „myślnika” oraz podpunktu d (szkody powstałe wskutek zalania w związku z naruszeniem bądź usunięciem pokrycia dachu). Prace tego typu to poważne prace budowlane, rekomendujemy ich ubezpieczenia przy pomocy specjalistycznego produktu do ubezpieczenia prac budowlanych (tzw. CAR).
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 25:
W razie braku zgody Zamawiającego na powyższe, prosimy o wykaz remontów planowanych przez Zamawiającego na okres ubezpieczenia z podaniem adresu, wartości budynku, wartości prac oraz faktu, czy przewidywane jest, ze prace będą naruszały pokrycie dachu.
Odpowiedź:
Zmawiający informuje iż nie posiada wykazu planowanych remontów, będą one wykonywane na bieżąco wedle potrzeb.
 
Pytanie 26:
Czy na chwilę obecną prowadzone są prace remontowe, budowlane, modernizacyjne, inwestycyjne  w zgłaszanych do ubezpieczenia budynkach/ obiektach? Jeśli tak- prosimy o podanie jakiego rodzaju, adresu lokalizacji i ich wartości.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż na obecną chwilę nie są prowadzone w podanych lokalizacjach prace remontowe, budowlane, modernizacyjne, inwestycyjne.
 
Pytanie 27:
Klauzula przezornej sumy ubezpieczenia
Wnioskujemy o wprowadzenie do treści klauzuli zapisu: „Klauzula nie dotyczy budynków będących w trakcie remontów, wyłączonych z eksploatacji, w złym stanie technicznym, do remontu”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 28:
Klauzula miejsca ubezpieczenia
Wnioskujemy o wprowadzenie do treści klauzuli zapisu: „Klauzula ma zastosowanie pod warunkiem spełnienia w tym miejscu minimalnych wymogów dotyczących zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych określonych w ogólnych warunkach ubezpieczenia”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 29:
Klauzula katastrofy budowlanej
Prosimy o potwierdzenie, że klauzula nie dotyczy budynków:
- w złym stanie technicznym,
- do remontu.
Odpowiedź:
Zamawiający nie potwierdza.
 
Pytanie 30:
Wnioskujemy o przeniesienie klauzuli likwidacyjnej dotyczącej środków trwałych do katalogu klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 31:
W przypadku braku zgody na powyższe Wnioskujemy aby klauzula  likwidacyjna dotycząca środków trwałych nie dotyczyła budynków nieużytkowanych, w złym, awaryjnym stanie technicznym, do remontu ani będących w trakcie remontów.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 32:
Klauzula awarii instalacji lub urządzeń technologicznych
W odniesieniu do klauzuli awarii instalacji lub urządzeń technologicznych wnioskujemy o modyfikację klauzuli w następujący sposób: „na moc niniejszej klauzuli Ubezpieczyciel pokryje szkody w instalacjach lub urządzeniach wodociągowych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania oraz innych urządzeniach technologicznych przesyłających media w postaci płynnej, należących do ubezpieczonego i przynależnych do budynków będących przedmiotem ubezpieczenia oraz znajdujących się w obrębie lokalizacji objętej ochroną na mocy niniejszej umowy ubezpieczenia, wskutek ich nagłego…….”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 33:
Prosimy o modyfikację zapisów  klauzuli przywrócenia sumy ubezpieczenia po szkodzie wg poniższej treści: Klauzula przywrócenia sumy ubezpieczenia po szkodzie – dla mienia ubezpieczonego w systemie na sumy stałe suma ubezpieczenia przyjęta dla poszczególnych składników mienia nie ulega zmniejszeniu (konsumpcji) po wypłacie odszkodowania. Niniejsza klauzula nie ma zastosowania, jeżeli w następstwie szkody przedmiot ubezpieczenia (mienie, które uległo uszkodzeniu) ulegnie likwidacji i/lub zostanie wykreślony z wykazu środków trwałych. Dotyczy ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk oraz ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk. Ubezpieczający nie będzie zobowiązany do dopłaty stosownej składki, wynikającej z przywrócenia sumy ubezpieczenia po szkodzie o ile przywrócenie sumy ubezpieczenia po szkodzie nastąpi raz w 12 miesięcznym okresie ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 34:
Prosimy o potwierdzenie, iż w sprawach nieuregulowanych w niniejszej SIWZ zastosowanie mają przepisy prawa oraz Ogólne Warunki Ubezpieczenia Wykonawcy. Jeżeli OWU wskazują przesłanki wyłączające bądź ograniczające odpowiedzialność Ubezpieczyciela to mają one zastosowanie, chyba że Zamawiający włączył je do zakresu ubezpieczenia w niniejszej SIWZ.
Odpowiedź:
Zmawiający potwierdza.
 
 
 
Pytanie 35:
W odniesieniu do zakresu terytorialnego AC prosimy o akceptację zapisu: „„Na terytorium Rosji, Białorusi, Ukrainy ubezpieczeniem nie są objęte szkody powstałe w wyniku: pożaru, wybuchu, działania czynnika termicznego lub chemicznego pochodzącego z wewnątrz lub zewnątrz pojazdu, kradzieży pojazdu, rabunku (rozboju) oraz kradzieży jego wyposażenia podstawowego lub dodatkowego.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 36:
W odniesieniu do kosztów holowania prosimy o zmianę zapisu na: „transportu uszkodzonego pojazdu do miejsca zamieszkania albo zakładu naprawczego, do kwoty brutto 1.000 zł, z zastrzeżeniem sytuacji gdy szkoda powstała za granicą RP, Ubezpieczyciel pokrywa koszt transportu do wysokości 10% sumy ubezpieczenia, nie więcej niż do kwoty brutto 5.000 zł,”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 37:
Prosimy o wyłączenie z zakresu ubezpieczenia gwarancji sumy ubezpieczenia
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 38:
Proszę o podanie marki i modelu wszędzie tam gdzie brakuje
Odpowiedź:
Zmawiający informuje iż w wymienionych przyczepach gdzie nie ma podanego modelu, pojazd jej ich nie posiada
 
Pozostałe warunki i wymagania określone w SIWZ pozostają bez zmian.
Powyższe wyjaśnienia i zmiany SIWZ są wiążące dla wszystkich wykonawców.
 
 
                                                                                                                W imieniu Zamawiającego:
                                   
                                                                                                                     Wójt Gminy Barciany
                                                                                                                         Ryszard Kozyra
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy w Barcianach
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Franciszek Kopciuch
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-03-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Sylwester Wrona
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-03-10 15:07:54
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-03-10 15:08:49
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-03-24 13:37:23
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2113 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony