ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy w Barcianach
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia Nr 3 zamawiającego dot. treści SIWZ postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.Drukuj informację Zamówienie publiczne: Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia Nr 3 zamawiającego dot. treści SIWZ postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.

Szczegóły informacji

Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia Nr 3 zamawiającego dot. treści SIWZ postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: Gmina Barciany

Finansowanie: Środki własne

Nr UZP: 37342 ­ 2017c

Termin składania ofert / wniosków: 2017-03-16 10:00:00

Miejsce złożenia oferty: Urząd Gminy w Barcianach, ul. Szkolna 3, 11-410 Barciany, pokój Nr 9

Ogłoszono dnia: 2017-03-10 przez Sylwester Wrona

Treść:

Gmina Barciany
ul. Szkolna 3
11-410 Barciany
Barciany, 10.03.2017
RGKiI.271.2.2017
Do wszystkich wykonawców
 
 
Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia zamawiającego dot. treści SIWZ (zapytania z dnia 09.03.2017r.)
 
Dotyczy:         Postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOSCI ZAMAWIAJĄCEGO”.
 
 
Gmina Barciany na podstawie art. 38 ust 1 i 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), informuje, że w ramach prowadzonego postępowania o zamówienie publiczne jw. wpłynęło zapytanie od jednego z wykonawców, którego treść przedstawiamy poniżej wraz z wyjaśnieniami zamawiającego.
 
Pytanie 1:
Czy Zamawiający posiada wysypiska śmieci i sortownie? Czy mają być one również przedmiotem ubezpieczenia?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż nie posiada wysypiska śmieci i sortowni.
 
Pytanie 2:
Prosimy o potwierdzenie, że limity odpowiedzialności, tam gdzie nie zostało to doprecyzowane, ustalone zostały na jedno i na wszystkie zdarzenia w okresie rozliczeniowym.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.   
 
Pytanie 3:
Prosimy o informację czy mienie będące przedmiotem ubezpieczenia lub pozostające w związku z ubezpieczeniem  odpowiedzialności cywilnej, utraty zysku jest zabezpieczone w sposób przewidziany obowiązującymi przepisami aktów prawnych w zakresie ochrony przeciwpożarowej, w szczególności:
a)  ustawą o ochronie przeciwpożarowej  (Dz. U. z 2009 r. Nr 178 poz. 1380 z późn. zm.);
b) ustawą w sprawie warunków technicznych, jakimi powinny odpowiadać budynki i ich   usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75 poz. 690 z późn. zm.);
c) rozporządzeniem w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010 r. Nr 109 poz. 719 z późn. zm.)?
Odpowiedź:
Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego na dzień dzisiejszy mienie zgłoszone do ubezpieczenia jest zabezpieczone w sposób przewidziany przepisami prawa.
 
Pytanie 4:
Prosimy o informację czy obiekty budowlane są użytkowane i utrzymywane zgodnie z przepisami prawa budowlanego (Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623) – Tekst jednolity ustawy Prawo Budowlane?
Odpowiedź:
Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego na dzień dzisiejszy obiekty budowlane są użytkowane i utrzymywane zgodnie z przepisami prawa budowlanego.
 
Pytanie 5:
Czy obiekty budowlane oraz wykorzystywane instalacje techniczne podlegają regularnym przeglądom okresowym stanu technicznego i/lub dozorowi technicznemu, wykonywanym przez uprawnione podmioty? Czy w protokołach z dokonanych przeglądów nie stwierdzono zastrzeżeń warunkujących ich użytkowanie?
Odpowiedź:
Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego na dzień dzisiejszy obiekty budowlane oraz wykorzystywane instalacje techniczne podlegają regularnym przeglądom.
 
Pytanie 6:
Prosimy o wprowadzenie wyłączeń w klauzuli przepięć: „z zakresu ochrony ubezpieczeniowej przewidzianego niniejszą klauzulą wyłączone są szkody powstałe: a) w licznikach oraz miernikach, b) w bezpiecznikach, wkładkach topikowych bezpieczników elektrycznych, stycznikach, odgromnikach, żarówkach, grzejnikach, lampach, c) w czasie naprawy oraz podczas prób dokonywanych na maszynach i urządzeniach, z wyjątkiem prób dokonywanych w związku z okresowymi badaniami eksploatacyjnymi (oględzinami i przeglądami)”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 7:
Klauzula akceptacji zmiany wartości mienia – prosimy o wprowadzenie limitu 20% sumy ubezpieczenia, lub przeniesienie klauzuli do klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 8:
Klauzula miejsca ubezpieczenia – prosimy o wprowadzenie zapisu: „Ochrona ubezpieczeniowa obowiązuje pod warunkiem, że lokalizacje spełniają wymagania w odniesieniu do zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych jak w dotychczasowych obiektach.  Ochroną ubezpieczeniową na podstawie niniejszej klauzuli nie jest objęte mienie: a) w transporcie, b) na wystawach, pokazach i targach, c) stanowiące przedmiot prac remontowo-budowlanych; składka ubezpieczeniowa, za objęcie ochroną ubezpieczeniową  mienia znajdującego się w każdej nowej lokalizacji, obliczana będzie za okres świadczonej ochrony ubezpieczeniowej, na podstawie taryfy składek mającej zastosowanie do umowy ubezpieczenia.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 9:
Klauzula katastrofy budowlanej  – prosimy o wprowadzenie wyłączeń: „Z ochrony ubezpieczeniowej wyłączone są szkody w budynkach: których wiek przekracza 50 lat , nie posiadających odbioru końcowego robót dokonanego przez organ nadzoru budowlanego, tymczasowych bądź dopuszczonych tymczasowo do użytkowania, użytkowanych niezgodnie z przeznaczeniem.” lub przeniesienie klauzuli do klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 10:
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych - prosimy o wprowadzenie zastrzeżenia, że realizacja prac nie wiąże się z naruszeniem konstrukcji nośnej budynku/budowli.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 11:
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych – prosimy o wykreślenie zapisu: „Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje również szkody związane z: - naruszeniem konstrukcji dachu, - naruszeniem bądź usunięciem pokrycia dachu, - szkody powstałe wskutek katastrofy budowlanej.” W przypadku braku zgody na powyższe, prosimy o potwierdzenie, że szkody powstałe wskutek katastrofy budowlanej będą pokrywane do wysokości limitu odpowiedzialności wskazanego w klauzuli katastrofy budowlanej.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 12:
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych – prosimy o przeniesienie klauzuli do klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
 
 
Pytanie 13:
Prosimy o podanie łącznej wartości budowli, zgłoszonych do ubezpieczenia w systemie pierwszego ryzyka oraz informację, czy są wśród nich drogi i mosty i jaka jest ich wartość.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż w systemie na pierwsze ryzyko zgłasza do ubezpieczenia mosty i drogi wewnętrzne oraz inne budowle, do sumy ubezpieczenia 30.000zł i do tej kwoty odpowiada Wykonawca w razie szkody.
 
Pytanie 14:
W związku z zapisem: Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje również szkody w mieniu znajdującym się na wolnym powietrzu – prosimy o jego uzupełnienie „o ile sposób przechowywania, magazynowania bądź sprzedaży na wolnym powietrzu nie jest sprzeczny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, zaleceniami producenta lub właściwością przedmiotu ubezpieczenia”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 15:
Prosimy o wykreślenie klauzuli warunków i taryf bądź dopisanie iż nie dotyczy ona ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 16:
W klauzuli czasu ochrony prosimy o wykreślenie zdania: „Odpowiedzialność Ubezpieczyciela powstaje na nowo najpóźniej z chwilą uznania jego rachunku kwotą zaległej składki.” oraz dopisanie zdania: „Ubezpieczycielowi przysługuje składka za okres, za który udzielał ochrony ubezpieczeniowej.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 17:
W ubezpieczeniu OC zarządcy dróg publicznych prosimy o zmianę 7 dni na 72 godziny.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 18:
Ubezpieczenie NNW Członków Ochotniczej Straży Pożarnej – prosimy o wykreślenie z zakresu ubezpieczenia zapisu: „rekompensata za każdy dzień niezdolności do pracy w wysokości 1/30 minimalnego wynagrodzenia za pracę, o której mowa w Ustawie z dnia 15 maja 2015 r. o zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. z 2015 r., poz. 867)” lub przeniesienie zapisu do warunków fakultatywnych
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 19:
Ubezpieczenie NNW Członków Ochotniczej Straży Pożarnej – dla zakresu II - zwrot kosztów nabycia przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych (do 20% sumy ubezpieczenia), - prosimy o zmianę limitu do 15% sumy ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 20:
Ubezpieczenie NNW Członków Ochotniczej Straży Pożarnej – dla zakresu II- zwrot kosztów przeszkolenia zawodowego inwalidów (do 20% sumy ubezpieczenia), - prosimy o zmianę limitu do 15 % sumy ubezpieczenia
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 21:
Ubezpieczenie NNW Członków Ochotniczej Straży Pożarnej – dla zakresu II- zwrot kosztów leczenia na terytorium RP (do 20% sumy ubezpieczenia), - prosimy o zmianę  limitu do 10% sumy ubezpieczenia
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 22:
Klauzula automatycznego pokrycia w NNW OSP – prosimy o włączenie do klauzuli zapisu: „składka nie podlega rozliczeniu w przypadku gdyby liczba osób uległa zmniejszeniu o 10% w stosunku do zgłoszonych do ubezpieczenia”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pozostałe warunki i wymagania określone w SIWZ pozostają bez zmian.
Powyższe wyjaśnienia i zmiany SIWZ są wiążące dla wszystkich wykonawców.
 
 
                                                                                                            W imieniu Zamawiającego
                                                                               
                                                                                                              Wójt Gminy Barciany
                                                                                                                 Ryszard Kozyra

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy w Barcianach
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Franciszek Kopciuch
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-03-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Sylwester Wrona
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-03-10 14:41:22
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-03-10 14:42:18
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-03-24 13:36:24
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2189 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony