ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy w Barcianach
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia Nr 4 zamawiającego dot. treści SIWZ (zapytanie z dnia 05.03.2015r.) postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.Drukuj informację Zamówienie publiczne: Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia Nr 4 zamawiającego dot. treści SIWZ (zapytanie z dnia 05.03.2015r.) postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.

Szczegóły informacji

Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia Nr 4 zamawiającego dot. treści SIWZ (zapytanie z dnia 05.03.2015r.) postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: Gmina Barciany

Finansowanie: Środki własne

Nr UZP: 45472 - 2015d

Termin składania ofert / wniosków: 2015-03-12 10:00:00

Miejsce złożenia oferty: Urząd Gminy w Barcianach, ul. Szkolna 3, 11-410 Barciany, pokój Nr 9

Ogłoszono dnia: 2015-03-06 przez Sylwester Wrona

Treść:

                                                                                                                                  Barciany, 6.03.2015r.
 
                                                                                                                                  Do wszystkich wykonawców
 
 Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia zamawiającego dot. treści SIWZ (zapytanie z dnia 05.03.2015r.)
 
Dotyczy:         Postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.
 

Gmina Barciany na podstawie art. 38 ust 1 i 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), informuje, że w ramach prowadzonego postępowania o zamówienie publiczne jw. wpłynęło zapytanie od jednego z wykonawców, którego treść przedstawiamy poniżej wraz z wyjaśnieniami zamawiającego.

 
DOTYCZY UBEZPIECZENIA MIENIA OD OGNIA I INNYCH ZDARZEŃ LOSOWYCH, UBEZPIECZENIA MIENIA OD KRADZIEŻY Z WŁAMANIEM I RABUNKU, UBEZPIECZENIA SZYB OD STŁUCZENIA, UBEZPIECZENIA NASTEPSTW NIESZCZĘŚLIWYCH WYPADKÓW
 
Pytanie 1:

W odniesieniu do tabeli nr 4 „Szkodowość w Gminie Barciany” prosimy o podanie - liczby oraz wysokości rezerw.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje iż na dzień dzisiejszy nie posiada rezerw w szkodach.

 
Pytanie 2:

Czy Zamawiający zgłasza do ubezpieczenia budynki nieużytkowane lub pustostany? Jeżeli tak to prosimy o ich wskazanie i podanie informacji na temat ich zabezpieczenia, czy odłączone są media, czy budynki są dozorowane?

Odpowiedź:

Zamawiający informuje iż wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia na dzień dzisiejszy są użytkowane.

 
Pytanie 3:

Prosimy o wyłączenie z zakresu ubezpieczenia budynków nieużytkowanych i pustostanów.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na wyłączenie z zakresu ubezpieczenia budynków nieużytkowanych i pustostanów.

 
Pytanie 4:

W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o wyrażenie zgody na ubezpieczenie tego typu budynków w zakresie FLEXA.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na ubezpieczenie budynków nieużytkowanych i pustostanów w zakresie FLEXA.

 
Pytanie 5:

Prosimy o potwierdzenie czy wszystkie ubezpieczone obiekty spełniają wszystkie wymogi w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego, określone obowiązującymi przepisami prawa.

Odpowiedź:

Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego, na dzień dzisiejszy zabezpieczenia przeciwpożarowe w miejscach ubezpieczenia posiadają aktualne przeglądy i badania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 
Pytanie 6:

W celu oceny dotychczasowego przebiegu ubezpieczeń prosimy o odpowiedź – czy Zamawiający w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony w zakresie określonym w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie.

 
Odpowiedź:

Zamawiający informuje, iż w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony w tym samym zakresie co określony w SIWZ.

 
Pytanie 7:

W celu oceny dotychczasowego przebiegu ubezpieczeń, prosimy o informację o wysokości  

franszyz/ udziałów własnych mających zastosowanie w umowach do których odnosi się wykazana szkodowość.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje iż w ubezpieczeniu mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, ubezpieczeniu mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku, ubezpieczeniu szyb od stłuczenia, ubezpieczeniu następstw nieszczęśliwych wypadków w przedstawionej szkodowości nie miały zastosowania franszyzy/ udziały własne.

 
Pytanie 8:

Czy wykonywane są wszystkie przeglądy budynków w wymagane obowiązującymi przepisami prawa co zostało potwierdzone pisemnymi protokołami.

Odpowiedź:

Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego, na dzień dzisiejszy wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa.

 
Pytanie 9:

Prosimy o potwierdzenie, że w sprawach nieuregulowanych SIWZ zastosowanie mają zapisy odpowiednich OWU Ubezpieczyciela (Wykonawcy).

Odpowiedź:

Zamawiający informuje iż w kwestiach nieuregulowanych w SIWZ zastosowanie mają przepisy prawa oraz OWU Wykonawcy. Postanowienia OWU  ograniczające lub wyłączające odpowiedzialność Wykonawcy mają zastosowanie, chyba że opisane w nich sytuacje zostały wprost włączone do zakresu ubezpieczenia zawartego w SIWZ i programie ubezpieczenia.

 
Pytanie 10:

Prosimy o zmianę rodzaju wartości z odtworzeniowej lub z księgowej brutto na rzeczywistą dla budynków starszych niż 50 lat.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 11:

W przypadku posiadania obiektów starszych niż 50 lat prosimy o podanie kiedy zostały wykonane następujące remonty:

a)    Wymiana instalacji elektrycznej,

b)    Wymiana pokrycia dachowego,

c)    Wymiana konstrukcji dachu,

d)    Wymiana instalacji wodno – kanalizacyjnej,

e)    Wymiana stolarki okiennej,

f)     Wymiana instalacji centralnego ogrzewania

g)    Wymiana instalacji wentylacyjna i kominowa

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że informacja na temat generalnych remontów budynków znajduje się w załączniku nr 4 do SIWZ tabela nr 2 – Wykaz budynków i budowli. W pozostałych pozycjach remonty wykonywane są na bieżąco wedle potrzeb.

 
Pytanie 12:

W odniesieniu do szkód w wyniku powodzi prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokości 200.000,00 zł lub innego odpowiedniego dla Zamawiającego.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższego limitu, ani żadnego innego w szkodach w wyniku powodzi.

 
Pytanie 13:

Wnosimy o potwierdzenie, że mienie zgłoszone do ubezpieczenia

a) nie jest wyłączone z eksploatacji

b) nie jest w złym lub awaryjnym stanie technicznym

W przeciwnym wypadku – prosimy o wskazanie mienia nie spełniającego ww. warunków.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza, że zgłoszone mienie do ubezpieczenia nie jest wyłączone z eksploatacji i nie jest w złym lub awaryjnym stanie technicznym.

 
Pytanie 14:

W odniesieniu do wykazu budynków prosimy o dodatkowe informacje:

- przeznaczenie budynków/budowli

- prosimy o podanie materiałów z jakich wykonano ściany

- prosimy o podanie materiałów z których wykonano pokrycie dachowe

- podanie stanu technicznego budynków

- zabezpieczeń przeciwkradzieżowych i przeciwpożarowych

- powierzchnię użytkową
- dokładny adres

Pytanie dotyczy tych budynków gdzie nie podano takich informacji.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje - stan techniczny poniższych budynków jest następujący:

- świetlica Solkieniki – dobry
- świetlica Asuny – dobry
- świetlica Aptynty – dobry

Pozostałe informacje na temat budynków, które był w stanie podać Zamawiający na dzień dzisiejszy znajdują się w załączniku nr 4 do SIWZ tabela nr 2 - wykaz budynków i budowli. Informacje uzupełniające do tabeli znajdują się również w odpowiedzi na pytania nr 9 i 10 umieszczone na stronie BIP Zamawiającego w dniu 05.03.2015.

 
Pytanie 15:

W odniesieniu do klauzuli automatycznego pokrycia w środkach trwałych i wyposażeniu prosimy o potwierdzenie, prosimy o zmianę z 30% limitu na 20% limitu.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 16:

Prosimy o przeniesienie klauzuli przezornej sumy ubezpieczenia do katalogu klauzul fakultatywnych.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 17:

W odniesieniu do klauzuli czasu ochrony prosimy o przeniesienie do zakresu fakultatywnego.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 18:

W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o potwierdzenie, że Ubezpieczyciel wolny jest od odpowiedzialności za szkody powstałe w okresie zawieszenia ochrony ubezpieczeniowej.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza, że Ubezpieczyciel wolny jest od odpowiedzialności za szkody powstałe w okresie zawieszenia ochrony ubezpieczeniowej.

 
Pytanie 19:

W odniesieniu do klauzuli usunięcia pozostałości po szkodzie prosimy o zmniejszenie limitu odpowiedzialności z 300.000,00zł na 150.000,00zł

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 20:

Prosimy o wyłączenie z zakresu ubezpieczenia klauzuli przywrócenia sumy ubezpieczenia po szkodzie.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie 21:

W odniesieniu do zapisu „podtopienie mienia w wyniku deszczu nawalnego, topnienia mas śniegu lub spływu wód po zboczach lub stokach na terenach górskich lub falistych oraz wystąpienia powodzi w sąsiednim otoczeniu (w tym podniesienie się poziomu wody w wyniku powodzi) z limitem odpowiedzialności 500 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia” prosimy o informację czy w okresie ostatnich 5 lat ryzyka były objęte ochroną jeżeli nie czy wystąpiły zdarzenia za które Ubezpieczyciel byłby zobowiązany do wypłaty odszkodowania gdyby ryzyko było objęte zakresem ochroną.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że w ostatnich 2 latach wyżej wymienione ryzyka były objęte ochroną ubezpieczeniową.

 
Pytanie 22:

W odniesieniu do zapisu „uszkodzenie ubezpieczonego mienia wskutek działania wysokiej temperatury, pary, gwałtownych zmian temperatury lub wilgotności powietrza” prosimy o potwierdzenie, że intencją Zamawiającego było objęcie nagłych i niespodziewanych zdarzeń nie zaś powolnego oddziaływania wymienionych czynników.

Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
 
Pytanie 23:

Prosimy o informacje jakie mienie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Barcianach zostało zgłoszone do ubezpieczenia.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Barcianach zgłosił do ubezpieczenia tylko pojazdy.

 
Pytanie 24:

Prosimy o podanie wartości solarów zgłoszonych do ubezpieczenia we wszystkich ubezpieczonych lokalizacjach.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje iż na dzień dzisiejszy w zgłoszonych do ubezpieczenia lokalizacjach nie ma zamontowanych kolektorów słonecznych.

 
DOTYCZY UBEZPIECZEŃ KOMUNIKACYJNYCH
 
Pytanie 1:

Prosimy o podanie modelu lub marki pojazdów wszędzie tam gdzie brakuje.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje o brakujących modelach/ markach pojazdów:

-poz. Nr 1 (UG) –  równiarka drogowa Nordverk
-poz. Nr 4 (ZGKiM) –  model T528
 
Pytanie 2:

W odniesieniu do pojazdu maszyna drogowa, prosimy o informację do czego służy ta maszyna?

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że maszyna drogowa (poz. Nr 1 UG) jest równiarką drogową i służy do równania nawierzchni dróg.

 
Pytanie 3:

Prosimy o podanie pojemności i ładowności pojazdów, wszędzie tam gdzie brakuje.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje iż pojemności pojazdów, które je posiadają zostały wszystkie uzupełnione.

Zamawiający informuje o brakujących ładownościach:

-poz. Nr 1 (UG) – brak – równiarka drogowa nie posiada określonej ładowności,

-poz. Nr 2 (UG) – 5000 kg,
-poz. Nr 3 (UG) –1175 kg,
-poz. Nr 5 (UG) – samochód osobowy (5 miejsc),
-poz. Nr 6 (UG) – 5000 kg.

Pozostałe pojazdy nie posiadają ładowności w dowodach rejestracyjnych.

 

Pozostałe warunki i wymagania określone w SIWZ pozostają bez zmian.

Powyższe wyjaśnienia i zmiany SIWZ są wiążące dla wszystkich wykonawców.

 

                                                                                          W imieniu Zamawiającego

                                                                                              Wójt Gminy Barciany

 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy w Barcianach
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Franciszek Kopciuch
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-03-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Sylwester Wrona
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-03-06 13:51:44
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-03-06 13:51:52
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-03-27 21:48:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2102 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony