Zamówienia publiczne
Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia Nr 4 zamawiającego dot. treści SIWZ (zapytanie z dnia 05.03.2015r.) postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.Drukuj informację Zamówienie publiczne: Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia Nr 4 zamawiającego dot. treści SIWZ (zapytanie z dnia 05.03.2015r.) postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.Szczegóły informacji
Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia Nr 4 zamawiającego dot. treści SIWZ (zapytanie z dnia 05.03.2015r.) postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.
Status: rozstrzygnięty
Tryb: nieograniczony
Rodzaj zamówienia: Usługi
Zamawiający: Gmina Barciany
Finansowanie: Środki własne
Nr UZP: 45472 - 2015d
Termin składania ofert / wniosków: 2015-03-12 10:00:00
Miejsce złożenia oferty: Urząd Gminy w Barcianach, ul. Szkolna 3, 11-410 Barciany, pokój Nr 9
Ogłoszono dnia: 2015-03-06 przez Sylwester Wrona
Treść:
Gmina Barciany na podstawie art. 38 ust 1 i 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), informuje, że w ramach prowadzonego postępowania o zamówienie publiczne jw. wpłynęło zapytanie od jednego z wykonawców, którego treść przedstawiamy poniżej wraz z wyjaśnieniami zamawiającego.
W odniesieniu do tabeli nr 4 „Szkodowość w Gminie Barciany” prosimy o podanie - liczby oraz wysokości rezerw.
Zamawiający informuje iż na dzień dzisiejszy nie posiada rezerw w szkodach.
Czy Zamawiający zgłasza do ubezpieczenia budynki nieużytkowane lub pustostany? Jeżeli tak to prosimy o ich wskazanie i podanie informacji na temat ich zabezpieczenia, czy odłączone są media, czy budynki są dozorowane?
Zamawiający informuje iż wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia na dzień dzisiejszy są użytkowane.
Prosimy o wyłączenie z zakresu ubezpieczenia budynków nieużytkowanych i pustostanów.
Zamawiający nie wyraża zgody na wyłączenie z zakresu ubezpieczenia budynków nieużytkowanych i pustostanów.
W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o wyrażenie zgody na ubezpieczenie tego typu budynków w zakresie FLEXA.
Zamawiający nie wyraża zgody na ubezpieczenie budynków nieużytkowanych i pustostanów w zakresie FLEXA.
Prosimy o potwierdzenie czy wszystkie ubezpieczone obiekty spełniają wszystkie wymogi w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego, określone obowiązującymi przepisami prawa.
Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego, na dzień dzisiejszy zabezpieczenia przeciwpożarowe w miejscach ubezpieczenia posiadają aktualne przeglądy i badania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
W celu oceny dotychczasowego przebiegu ubezpieczeń prosimy o odpowiedź – czy Zamawiający w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony w zakresie określonym w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie.
Zamawiający informuje, iż w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony w tym samym zakresie co określony w SIWZ.
W celu oceny dotychczasowego przebiegu ubezpieczeń, prosimy o informację o wysokości
franszyz/ udziałów własnych mających zastosowanie w umowach do których odnosi się wykazana szkodowość.
Zamawiający informuje iż w ubezpieczeniu mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, ubezpieczeniu mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku, ubezpieczeniu szyb od stłuczenia, ubezpieczeniu następstw nieszczęśliwych wypadków w przedstawionej szkodowości nie miały zastosowania franszyzy/ udziały własne.
Czy wykonywane są wszystkie przeglądy budynków w wymagane obowiązującymi przepisami prawa co zostało potwierdzone pisemnymi protokołami.
Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego, na dzień dzisiejszy wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa.
Prosimy o potwierdzenie, że w sprawach nieuregulowanych SIWZ zastosowanie mają zapisy odpowiednich OWU Ubezpieczyciela (Wykonawcy).
Zamawiający informuje iż w kwestiach nieuregulowanych w SIWZ zastosowanie mają przepisy prawa oraz OWU Wykonawcy. Postanowienia OWU ograniczające lub wyłączające odpowiedzialność Wykonawcy mają zastosowanie, chyba że opisane w nich sytuacje zostały wprost włączone do zakresu ubezpieczenia zawartego w SIWZ i programie ubezpieczenia.
Prosimy o zmianę rodzaju wartości z odtworzeniowej lub z księgowej brutto na rzeczywistą dla budynków starszych niż 50 lat.
W przypadku posiadania obiektów starszych niż 50 lat prosimy o podanie kiedy zostały wykonane następujące remonty:
a) Wymiana instalacji elektrycznej,
b) Wymiana pokrycia dachowego,
c) Wymiana konstrukcji dachu,
d) Wymiana instalacji wodno – kanalizacyjnej,
e) Wymiana stolarki okiennej,
f) Wymiana instalacji centralnego ogrzewania
g) Wymiana instalacji wentylacyjna i kominowa
Zamawiający informuje, że informacja na temat generalnych remontów budynków znajduje się w załączniku nr 4 do SIWZ tabela nr 2 – Wykaz budynków i budowli. W pozostałych pozycjach remonty wykonywane są na bieżąco wedle potrzeb.
W odniesieniu do szkód w wyniku powodzi prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokości 200.000,00 zł lub innego odpowiedniego dla Zamawiającego.
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższego limitu, ani żadnego innego w szkodach w wyniku powodzi.
Wnosimy o potwierdzenie, że mienie zgłoszone do ubezpieczenia
b) nie jest w złym lub awaryjnym stanie technicznym
W przeciwnym wypadku – prosimy o wskazanie mienia nie spełniającego ww. warunków.
Zamawiający potwierdza, że zgłoszone mienie do ubezpieczenia nie jest wyłączone z eksploatacji i nie jest w złym lub awaryjnym stanie technicznym.
W odniesieniu do wykazu budynków prosimy o dodatkowe informacje:
- prosimy o podanie materiałów z jakich wykonano ściany
- prosimy o podanie materiałów z których wykonano pokrycie dachowe
- zabezpieczeń przeciwkradzieżowych i przeciwpożarowych
Pytanie dotyczy tych budynków gdzie nie podano takich informacji.
Zamawiający informuje - stan techniczny poniższych budynków jest następujący:
Pozostałe informacje na temat budynków, które był w stanie podać Zamawiający na dzień dzisiejszy znajdują się w załączniku nr 4 do SIWZ tabela nr 2 - wykaz budynków i budowli. Informacje uzupełniające do tabeli znajdują się również w odpowiedzi na pytania nr 9 i 10 umieszczone na stronie BIP Zamawiającego w dniu 05.03.2015.
W odniesieniu do klauzuli automatycznego pokrycia w środkach trwałych i wyposażeniu prosimy o potwierdzenie, prosimy o zmianę z 30% limitu na 20% limitu.
Prosimy o przeniesienie klauzuli przezornej sumy ubezpieczenia do katalogu klauzul fakultatywnych.
W odniesieniu do klauzuli czasu ochrony prosimy o przeniesienie do zakresu fakultatywnego.
W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o potwierdzenie, że Ubezpieczyciel wolny jest od odpowiedzialności za szkody powstałe w okresie zawieszenia ochrony ubezpieczeniowej.
Zamawiający potwierdza, że Ubezpieczyciel wolny jest od odpowiedzialności za szkody powstałe w okresie zawieszenia ochrony ubezpieczeniowej.
W odniesieniu do klauzuli usunięcia pozostałości po szkodzie prosimy o zmniejszenie limitu odpowiedzialności z 300.000,00zł na 150.000,00zł
Prosimy o wyłączenie z zakresu ubezpieczenia klauzuli przywrócenia sumy ubezpieczenia po szkodzie.
W odniesieniu do zapisu „podtopienie mienia w wyniku deszczu nawalnego, topnienia mas śniegu lub spływu wód po zboczach lub stokach na terenach górskich lub falistych oraz wystąpienia powodzi w sąsiednim otoczeniu (w tym podniesienie się poziomu wody w wyniku powodzi) z limitem odpowiedzialności 500 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia” prosimy o informację czy w okresie ostatnich 5 lat ryzyka były objęte ochroną jeżeli nie czy wystąpiły zdarzenia za które Ubezpieczyciel byłby zobowiązany do wypłaty odszkodowania gdyby ryzyko było objęte zakresem ochroną.
Zamawiający informuje, że w ostatnich 2 latach wyżej wymienione ryzyka były objęte ochroną ubezpieczeniową.
W odniesieniu do zapisu „uszkodzenie ubezpieczonego mienia wskutek działania wysokiej temperatury, pary, gwałtownych zmian temperatury lub wilgotności powietrza” prosimy o potwierdzenie, że intencją Zamawiającego było objęcie nagłych i niespodziewanych zdarzeń nie zaś powolnego oddziaływania wymienionych czynników.
Prosimy o informacje jakie mienie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Barcianach zostało zgłoszone do ubezpieczenia.
Zamawiający informuje, że Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Barcianach zgłosił do ubezpieczenia tylko pojazdy.
Prosimy o podanie wartości solarów zgłoszonych do ubezpieczenia we wszystkich ubezpieczonych lokalizacjach.
Zamawiający informuje iż na dzień dzisiejszy w zgłoszonych do ubezpieczenia lokalizacjach nie ma zamontowanych kolektorów słonecznych.
Prosimy o podanie modelu lub marki pojazdów wszędzie tam gdzie brakuje.
Zamawiający informuje o brakujących modelach/ markach pojazdów:
W odniesieniu do pojazdu maszyna drogowa, prosimy o informację do czego służy ta maszyna?
Zamawiający informuje, że maszyna drogowa (poz. Nr 1 UG) jest równiarką drogową i służy do równania nawierzchni dróg.
Prosimy o podanie pojemności i ładowności pojazdów, wszędzie tam gdzie brakuje.
Zamawiający informuje iż pojemności pojazdów, które je posiadają zostały wszystkie uzupełnione.
Zamawiający informuje o brakujących ładownościach:
-poz. Nr 1 (UG) – brak – równiarka drogowa nie posiada określonej ładowności,
Pozostałe pojazdy nie posiadają ładowności w dowodach rejestracyjnych.
Pozostałe warunki i wymagania określone w SIWZ pozostają bez zmian.
Powyższe wyjaśnienia i zmiany SIWZ są wiążące dla wszystkich wykonawców.
W imieniu Zamawiającego
Wójt Gminy Barciany
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy w Barcianach |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Franciszek Kopciuch |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-03-06 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Sylwester Wrona |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-03-06 13:51:44 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-03-06 13:51:52 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-03-27 21:48:00 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2102 raz(y) |