Zamówienia publiczne archiwalne
Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia Nr 3 zamawiającego dot. treści SIWZ postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.Drukuj informację Zamówienie publiczne: Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia Nr 3 zamawiającego dot. treści SIWZ postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.Szczegóły informacji
Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia Nr 3 zamawiającego dot. treści SIWZ postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.
Status: rozstrzygnięty
Tryb: nieograniczony
Rodzaj zamówienia: Usługi
Zamawiający: Gmina Barciany
Finansowanie: Środki własne
Nr UZP: 37342 2017c
Termin składania ofert / wniosków: 2017-03-16 10:00:00
Miejsce złożenia oferty: Urząd Gminy w Barcianach, ul. Szkolna 3, 11-410 Barciany, pokój Nr 9
Ogłoszono dnia: 2017-03-10 przez Sylwester Wrona
Treść:
Gmina Barciany
ul. Szkolna 3
11-410 Barciany
Barciany, 10.03.2017
RGKiI.271.2.2017
Do wszystkich wykonawców
Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia zamawiającego dot. treści SIWZ (zapytania z dnia 09.03.2017r.)
Dotyczy: Postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOSCI ZAMAWIAJĄCEGO”.
Gmina Barciany na podstawie art. 38 ust 1 i 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), informuje, że w ramach prowadzonego postępowania o zamówienie publiczne jw. wpłynęło zapytanie od jednego z wykonawców, którego treść przedstawiamy poniżej wraz z wyjaśnieniami zamawiającego.
Pytanie 1:
Czy Zamawiający posiada wysypiska śmieci i sortownie? Czy mają być one również przedmiotem ubezpieczenia?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż nie posiada wysypiska śmieci i sortowni.
Pytanie 2:
Prosimy o potwierdzenie, że limity odpowiedzialności, tam gdzie nie zostało to doprecyzowane, ustalone zostały na jedno i na wszystkie zdarzenia w okresie rozliczeniowym.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 3:
Prosimy o informację czy mienie będące przedmiotem ubezpieczenia lub pozostające w związku z ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej, utraty zysku jest zabezpieczone w sposób przewidziany obowiązującymi przepisami aktów prawnych w zakresie ochrony przeciwpożarowej, w szczególności:
a) ustawą o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2009 r. Nr 178 poz. 1380 z późn. zm.);
b) ustawą w sprawie warunków technicznych, jakimi powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75 poz. 690 z późn. zm.);
c) rozporządzeniem w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010 r. Nr 109 poz. 719 z późn. zm.)?
Odpowiedź:
Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego na dzień dzisiejszy mienie zgłoszone do ubezpieczenia jest zabezpieczone w sposób przewidziany przepisami prawa.
Pytanie 4:
Prosimy o informację czy obiekty budowlane są użytkowane i utrzymywane zgodnie z przepisami prawa budowlanego (Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623) – Tekst jednolity ustawy Prawo Budowlane?
Odpowiedź:
Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego na dzień dzisiejszy obiekty budowlane są użytkowane i utrzymywane zgodnie z przepisami prawa budowlanego.
Pytanie 5:
Czy obiekty budowlane oraz wykorzystywane instalacje techniczne podlegają regularnym przeglądom okresowym stanu technicznego i/lub dozorowi technicznemu, wykonywanym przez uprawnione podmioty? Czy w protokołach z dokonanych przeglądów nie stwierdzono zastrzeżeń warunkujących ich użytkowanie?
Odpowiedź:
Zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego na dzień dzisiejszy obiekty budowlane oraz wykorzystywane instalacje techniczne podlegają regularnym przeglądom.
Pytanie 6:
Prosimy o wprowadzenie wyłączeń w klauzuli przepięć: „z zakresu ochrony ubezpieczeniowej przewidzianego niniejszą klauzulą wyłączone są szkody powstałe: a) w licznikach oraz miernikach, b) w bezpiecznikach, wkładkach topikowych bezpieczników elektrycznych, stycznikach, odgromnikach, żarówkach, grzejnikach, lampach, c) w czasie naprawy oraz podczas prób dokonywanych na maszynach i urządzeniach, z wyjątkiem prób dokonywanych w związku z okresowymi badaniami eksploatacyjnymi (oględzinami i przeglądami)”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 7:
Klauzula akceptacji zmiany wartości mienia – prosimy o wprowadzenie limitu 20% sumy ubezpieczenia, lub przeniesienie klauzuli do klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 8:
Klauzula miejsca ubezpieczenia – prosimy o wprowadzenie zapisu: „Ochrona ubezpieczeniowa obowiązuje pod warunkiem, że lokalizacje spełniają wymagania w odniesieniu do zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych jak w dotychczasowych obiektach. Ochroną ubezpieczeniową na podstawie niniejszej klauzuli nie jest objęte mienie: a) w transporcie, b) na wystawach, pokazach i targach, c) stanowiące przedmiot prac remontowo-budowlanych; składka ubezpieczeniowa, za objęcie ochroną ubezpieczeniową mienia znajdującego się w każdej nowej lokalizacji, obliczana będzie za okres świadczonej ochrony ubezpieczeniowej, na podstawie taryfy składek mającej zastosowanie do umowy ubezpieczenia.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 9:
Klauzula katastrofy budowlanej – prosimy o wprowadzenie wyłączeń: „Z ochrony ubezpieczeniowej wyłączone są szkody w budynkach: których wiek przekracza 50 lat , nie posiadających odbioru końcowego robót dokonanego przez organ nadzoru budowlanego, tymczasowych bądź dopuszczonych tymczasowo do użytkowania, użytkowanych niezgodnie z przeznaczeniem.” lub przeniesienie klauzuli do klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 10:
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych - prosimy o wprowadzenie zastrzeżenia, że realizacja prac nie wiąże się z naruszeniem konstrukcji nośnej budynku/budowli.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 11:
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych – prosimy o wykreślenie zapisu: „Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje również szkody związane z: - naruszeniem konstrukcji dachu, - naruszeniem bądź usunięciem pokrycia dachu, - szkody powstałe wskutek katastrofy budowlanej.” W przypadku braku zgody na powyższe, prosimy o potwierdzenie, że szkody powstałe wskutek katastrofy budowlanej będą pokrywane do wysokości limitu odpowiedzialności wskazanego w klauzuli katastrofy budowlanej.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 12:
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych – prosimy o przeniesienie klauzuli do klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 13:
Prosimy o podanie łącznej wartości budowli, zgłoszonych do ubezpieczenia w systemie pierwszego ryzyka oraz informację, czy są wśród nich drogi i mosty i jaka jest ich wartość.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż w systemie na pierwsze ryzyko zgłasza do ubezpieczenia mosty i drogi wewnętrzne oraz inne budowle, do sumy ubezpieczenia 30.000zł i do tej kwoty odpowiada Wykonawca w razie szkody.
Pytanie 14:
W związku z zapisem: Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje również szkody w mieniu znajdującym się na wolnym powietrzu – prosimy o jego uzupełnienie „o ile sposób przechowywania, magazynowania bądź sprzedaży na wolnym powietrzu nie jest sprzeczny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, zaleceniami producenta lub właściwością przedmiotu ubezpieczenia”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 15:
Prosimy o wykreślenie klauzuli warunków i taryf bądź dopisanie iż nie dotyczy ona ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 16:
W klauzuli czasu ochrony prosimy o wykreślenie zdania: „Odpowiedzialność Ubezpieczyciela powstaje na nowo najpóźniej z chwilą uznania jego rachunku kwotą zaległej składki.” oraz dopisanie zdania: „Ubezpieczycielowi przysługuje składka za okres, za który udzielał ochrony ubezpieczeniowej.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 17:
W ubezpieczeniu OC zarządcy dróg publicznych prosimy o zmianę 7 dni na 72 godziny.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 18:
Ubezpieczenie NNW Członków Ochotniczej Straży Pożarnej – prosimy o wykreślenie z zakresu ubezpieczenia zapisu: „rekompensata za każdy dzień niezdolności do pracy w wysokości 1/30 minimalnego wynagrodzenia za pracę, o której mowa w Ustawie z dnia 15 maja 2015 r. o zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. z 2015 r., poz. 867)” lub przeniesienie zapisu do warunków fakultatywnych
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 19:
Ubezpieczenie NNW Członków Ochotniczej Straży Pożarnej – dla zakresu II - zwrot kosztów nabycia przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych (do 20% sumy ubezpieczenia), - prosimy o zmianę limitu do 15% sumy ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 20:
Ubezpieczenie NNW Członków Ochotniczej Straży Pożarnej – dla zakresu II- zwrot kosztów przeszkolenia zawodowego inwalidów (do 20% sumy ubezpieczenia), - prosimy o zmianę limitu do 15 % sumy ubezpieczenia
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 21:
Ubezpieczenie NNW Członków Ochotniczej Straży Pożarnej – dla zakresu II- zwrot kosztów leczenia na terytorium RP (do 20% sumy ubezpieczenia), - prosimy o zmianę limitu do 10% sumy ubezpieczenia
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 22:
Klauzula automatycznego pokrycia w NNW OSP – prosimy o włączenie do klauzuli zapisu: „składka nie podlega rozliczeniu w przypadku gdyby liczba osób uległa zmniejszeniu o 10% w stosunku do zgłoszonych do ubezpieczenia”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pozostałe warunki i wymagania określone w SIWZ pozostają bez zmian.
Powyższe wyjaśnienia i zmiany SIWZ są wiążące dla wszystkich wykonawców.
W imieniu Zamawiającego
Wójt Gminy Barciany
Ryszard Kozyra
Załączniki
Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia Nr 3 zamawiającego dot. treści SIWZ postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.Drukuj informację Zamówienie publiczne: Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia Nr 3 zamawiającego dot. treści SIWZ postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy w Barcianach |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Franciszek Kopciuch |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2017-03-10 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Sylwester Wrona |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2017-03-10 14:41:22 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2017-03-10 14:42:18 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2017-03-24 13:36:24 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2288 raz(y) |