ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy w Barcianach
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Wyjaśnienia SIWZ w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Modernizację oczyszczalni ścieków w miejscowości Frączkowo” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. Drukuj informację Zamówienie publiczne: Wyjaśnienia SIWZ w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Modernizację oczyszczalni ścieków w miejscowości Frączkowo” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.

Szczegóły informacji

Wyjaśnienia SIWZ w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Modernizację oczyszczalni ścieków w miejscowości Frączkowo” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.

Status: nierozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Zamawiający: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Barcianach

Finansowanie: Środki własne

Nr UZP: 130896 - 2013a

Termin składania ofert / wniosków: 2013-04-23 10:00:00

Ogłoszono dnia: 2013-04-18 przez Jacek Sapela

Treść:

Wykonawcy (wszyscy)

Znak postępowania: ZGKiM.162.8.2013                                                                  Data: 18 – 04 – 2013
Sprawa: wyjaśnienia SIWZ w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Modernizację oczyszczalni ścieków w miejscowości Frączkowo” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
 
 
W związku z zapytaniami wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia zamawiający przedstawia następujące wyjaśnienia:
 
Pytanie nr 1
 
Prosimy o potwierdzenie czy Zamawiający uzna interpretacje prawne pojęcia równoważności:
  • Przez ofertę równoważną należy rozumieć taką, która przedstawia opis przedmiotu zamówienia o takich samych parametrach lub zbliżonych do tych, jakie zostały określone w SIWZ lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem.
  • Zaproponowane przez wykonawcę rozwiązanie jest równoważne gdy udowodni równoważność oferowanych produktów przedkładając np. określone świadectwa jakości lub wykazując zbieżność cech i parametrów urządzeń wskazanych w SIWZ.
  • Równoważność nie oznacza „identycznych" czy „tożsamych" ale bardzo zbliżony do parametrów technicznych i funkcjonalnych.
  • Według wyroku KIO/UZP 984/09 równoważność „umożliwia uzyskanie efektu założonego przez zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych".
Odpowiedź nr 1
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Do oceny równoważności Zamawiający, może powołać biegłego. Równoważność rozwiązań będzie oceniana po złożeniu ofert.
Pytanie nr 2
Czy zamawiający uzna rozwiązanie równoważne zbliżone do projektowanych parametrów umożliwiające uzyskanie efektu założonego przez Zamawiającego? Przykładowo, jak orzekła Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z dnia 12 Sierpnia 2009 roku (KJO/UZP 984/09) dopuszczenie w SIWZ rozwiązania równoważnego nie może oznaczać, że inne zaproponowane w ramach tej równoważności urządzenie ma spełniać wszystkie parametry konkretnego urządzenia, określonego producenta, przyjętego przez projektanta. Wykazanie równoważności nie polega na dowodzeniu, że zaoferowany produkt jest lepszy, czy że nie jest gorszy niż ten, którego wymaga zamawiający, ale te umożliwia uzyskanie efektu założonego przez zamawiającego za pomocą: innych rozwiązań technicznych.

Rozwiązanie równoważne nie może oznaczać, że inne zaproponowane w ramach tej równoważności urządzenie ma spełniać wszystkie parametry konkretnego urządzenia, określonego producenta, przyjętego przez projektanta, gdyż naruszałoby to zasadę równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji (zob KJO/UZP 189/10).
Odpowiedź nr 2
Patrz odpowiedź na pytanie nr 1
Pytanie nr 3
Na str. 13 opisu technicznego jest napisane o konieczności wymiany gruntów pod obiekty oczyszczalni, Zamawiający powinien określić gdzie, jaką ilość gruntu należy wymienić (głębokość) i podać sposób jego zagęszczenia, a także uzupełniać dokumentację projektową o niezbędne przekroje i stosowe opisy. Zakres ten powinien być zawarty także w przedmiarze. Powyższe dane potrzebne są do prawidłowej wyceny, gdyż rozliczenie robót ma być ryczałtowe. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji i rozszerzenie przedmiaru.
Odpowiedź nr 3
Na stronie 13 opisu skrótowo podano wyniki wierceń geologicznych opisując m.in. przydatność poszczególnych warstw gruntów do posadowienia projektowanych obiektów. Na profilach – rys.: S-3.1 i S-3.3. wkreślono profile geotechniczne w profile projektowanych urządzeń. Wynika z nich jasno, iż nawiercone w trakcie ekspertyzy geotechnicznej grunty nienośne (warstwa IIA) znajdują się w obrębie wykopów pod urządzenia i zostaną usunięte w ramach prac ziemnych przy wykonywaniu wykopów. Osobną kwestią jest ewentualność niekontrolowanego wystąpienia soczewek gruntów nienośnych w innych obszarach. Jeżeli w trakcie wykonywania prac Wykonawca natrafi na grunty nienośne w poziomie projektowanego posadowienia elementów nośnych (czego nie dało się przewidzieć w świetle wykonanego rozpoznania geologicznego) – należy postępować wg str. 66 punkt 2.1.e). Podsypki pod fundamenty należy zagęścić co najmniej do stopnia 90% SPD.
Pytanie nr 4
Na str. 71 opisu technicznego jest napisane, iż powinno się podnieść grunt po budynek technologiczny i wiatę osadu, Zamawiający powinien określić gdzie, jaką ilość gruntu należy wymienić (głębokość) i podać sposób jego zagęszczenia, a także uzupełniać dokumentację projektową o niezbędne przekroje i stosowe opisy. Zakres ten powinien być zawarty także w przedmiarze. Powyższe dane potrzebne są do prawidłowej wyceny, gdyż rozliczenie robót ma być ryczałtowe. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji i rozszerzenie przedmiaru.
Odpowiedź nr 4
Na str. 71,72 opisu mowa jest o poziomach projektowanej posadzki pawilonu i wiaty. Lokalna korekta poziomu gruntu wokół pawilonu może być potrzebna, jednak trudno ją jednoznacznie określić z uwagi na skalę dokładności mapy. W sąsiedztwie projektowanego pawilonu występują zarówno punkty wysokościowe o rzędnych +43,70 (odpowiadające położeniu spągu posadzki); +43,90; jak i +43,40. Maksymalna lokalna deniwelacja terenu w rejonie projektowanego pawilonu nie powinna przekroczyć 30 cm. Jeżeli pomiary terenowe potwierdzą konieczność uzupełnienia gruntu – należy go zagęścić zgodnie z wytycznymi
w rozdz. 3.4.1. na str. 71.
Pytanie nr 5
Na str. 37 opisu technicznego jest napisane, że przedsionek należy wyposażyć w szafkę na ubrania i regał na dokumenty. Prosimy o określenie wymagań Zamawiającego dla wyposażenia oraz uzupełnienie pozycji przedmiarowych. Powyższe dane potrzebne są do prawidłowej wyceny, gdyż rozliczenie robót ma być ryczałtowe.
Odpowiedź nr 5
Wyposażenie sanitarne pawilonu w zakresie instalacji wod-kan (w tym przybory sanitarne) są objęte zakresem dostawy typowego pawilonu (w ramach kosztu dostawy). Szafki i regały nie podlegają dostawie w ramach pawilonu. Stanowią koszty dodatkowe pawilonu. Wykonawca powinien je uwzględnić w ofercie
Pytanie nr 6
Na str. 47 opisu technicznego jest napisane o wyposażeniu obiektu pawilonu w gaśnicę śniegową 3 kg, koc pożarniczy i standardowe instrukcje ppoż. Prosimy o podanie wymagań Zamawiającego odnośnie wyposażenia oraz uzupełnienie pozycji przedmiarowych. Powyższe dane potrzebne są do prawidłowej wyceny, gdyż rozliczenie robót ma być ryczałtowe.
Odpowiedź nr 6
Koc pożarniczy i gaśnica – nie są objęte dostawą pawilonu. Należy je zakupić dodatkowo
i wycenić w ofercie. Standardowe instrukcje są to karty (z reguły formatu A4 lub A3) służące do przyklejenia na ścianie, z reguły dodawane do kupowanych gaśnic lub koców (przez dostawców sprzętu pożarniczego). Ogólne instrukcje bezpieczeństwa pożarowego (również karty A4 lub A3 do przyklejenia na ścianie) są również dostępne w sklepach dystrybuujących artykuły bhp lub różne druki biurowe.
 
Pytanie nr 7
 
Na str. 39 opisu technicznego podano informacje na temat palet, worków oraz pojemników do gromadzenia odpadów stałych. Prosimy o podanie ilości i wymagań Zamawiającego odnośnie materiałów oraz uzupełnienie pozycji przedmiarowych. Powyższe dane potrzebne są do prawidłowej wyceny, gdyż rozliczenie robót ma być ryczałtowe.
 
Odpowiedź nr 7
A) Podstawowy zestaw worków do urządzenia DRAIMAD (100szt.) dostarcza producent wraz z urządzeniem (szczegóły określa oferta dostawcy). Jest to ilość całkowicie wystarczająca do dokonania rozruchu urządzenia. Kolejne worki (wg potrzeb) należy traktować jako materiały eksploatacyjne oczyszczalni;
B) Pojemnik do magazynowania odpadków stałych jest typowym pojemnikiem na odpady eksploatowanym przez służby sanitarne. Z doświadczenia zespołu projektowego wynika, iż każdy podmiot gospodarczy, czy wspólnota mieszkaniowa na terenie którego wytwarzane są odpady zawiera umowę na odbiór odpadów komunalnych z odpowiednik lokalnym usługodawcą. Odbiorca odpadów zabezpiecza odpowiednie pojemniki na odpady zgodnie z zawartą umową;
C) Europalety stanowią element wyposażenia magazynu osadu niezbędny w trakcie pełnej eksploatacji magazynu osadu (kiedy będzie w nim składowane >200 worków). Ponieważ same palety nie stanowią obiektu budowlanego, a w trakcie rozruchu obiektu gospodarki osadowej można wykorzystać palety służące do dostawy urządzeń – kwestia tego, czy zakupu kompletu europalet należy dokonać na etapie budowy czy też traktować je jako materiał eksploatacyjny dokupywany systematycznie w miarę przybywania wypełnionych worków wymagających ‘leżakowania’ – powinna zostać uregulowana w umowie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót. Zespół autorski i projektant nie jest stroną w ew. negocjacjach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót.
 
Pytanie nr 8
W przedmiarze brak jest pozycji na układanie gresu na płycie fundamentowej pod stacją odwadniania osadu. Prosimy o uzupełnienie pozycji przedmiarowych. Powyższe dane potrzebne są do prawidłowej wyceny, gdyż rozliczenie robót ma być ryczałtowe.
 
Odpowiedź nr 8
 
Dostawca pawilonu w ofercie ujął wykonanie posadzki z gresu na przygotowanej płycie (załączono ofertę merytoryczną – bez cen); w kosztorysie przewidziano wykonanie posadzki betonowej (pod gres jw.) z ociepleniem
Pytanie nr 9
Na str. 29 opisu technicznego jest napisane o armaturze zwrotno-zaporowej, prosimy o podanie szczególnych wymagań Zamawiającego dla armatury
Odpowiedź nr 9
Parametry równoważności dla armatury zwrotno-zaporowej określają deklaracje zgodności z normami. Armatura stosowana w zaprojektowanych pompowniach: zawory zwrotne oraz y kołnierzowe, miękko uszczelnione, pierścieniowe są zgodne z nast. normami:
.
Pytanie nr 10
Na str. 47 opisu technicznego Zamawiający opisał wymagania dot. rozruchu, prosimy o precyzyjne określenie obowiązków Wykonawcy. Powyższe dane potrzebne są do prawidłowej wyceny, gdyż rozliczenie robót ma być ryczałtowe.
 
Odpowiedź nr 10
 
Wykonawca określi cenę oferty brutto, która stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe za realizację całego przedmiotu zamówienia. Cena ryczałtowa brutto oferty jest ceną ostateczną obejmującą wszystkie koszty i składniki związane z realizacją zamówienia, wynikające z dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania odbioru robót, przedmiarów robót oraz podatek VAT, upusty, rabaty jak również koszty nie ujęte, bez których nie można wykonać zamówienia, w tym rozruchu technologicznego.
 
Pytanie nr 11
Czy Wykonawca będzie odpowiedzialny za zakup mediów potrzebnych do rozruchu tj. prąd elektryczny, woda. preparaty PIX.
 
Odpowiedź nr 11
 
TAK
 
Pytanie nr 12
Czy termin realizacji do 31.12.2013 r. ma obejmować również zakończenie rozruchu technologicznego?
 
Odpowiedź nr 12
 
TAK
 
Pytanie nr 13
SIWZ, rozdział 5 „informacja o podwykonawcach" zawiera zapisy: „Zamawiający zatrzyma
z kwoty określonej w fakturze VAT kwotę należną podwykonawcy za wykonaną robotę
i wypłaci ją Wykonawcy po przedłożeniu dowodu zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy oraz oświadczenia podwykonawcy o uregulowaniu zobowiązania przez Wykonawcę."
Zapis wymusza ma Wykonawcy finansowania Podwykonawcy z własnych środków. Wykonawca proponuje aby oświadczenia Podwykonawcy o uregulowaniu należności było przekazywane po zapłacie dla Wykonawcy przez Zamawiającego środków należnych podwykonawcy, jeżeli po tym fakcie Wykonawca nie przedłoży oświadczenia podwykonawcy wówczas Zamawiający będzie miał prawo do zatrzymania kwoty należnej podwykonawcy ze środków należnych Wykonawcy.
 
Odpowiedź nr 13
 
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów w SIWZ, rozdział 5 „informacja
o podwykonawcach"
 
Pytanie nr 14
UMOWA § 8 ust. 1 lit. a) i b), w zapisach określających kary umowne jakie ma płacić Wykonawca, za zwłokę w zakończeniu przedmiotu umowy i usunięciu wad należy dopisać „ z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę". Może być taka sytuacja że opóźnienie będzie wynikało z winy leżącej po stronie Zamawiającego wówczas naliczenia kar dla Wykonawcy będzie bezpodstawne.
 
Odpowiedź nr 14
 
Kary umowne zapisane § 8 ust. 1 lit. a) i b) Projektu Umowy określają kary umowne za zwłokę w zakończeniu przedmiotu umowy i usunięciu wad z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę.
 
Pytanie nr 15
UMOWA § 7 ust. 3, prosimy o wyjaśnienie powodów dla których „Okres gwarancji ulega wydłużeniu o czas potrzebny na usunięcie wad", skoro przepis ten jest sprzeczny z art. 577 kc i następne.
 
Odpowiedź nr 15
Zamawiający wykreśla zdanie z § 7 ust. 3 projektu UMOWY „Okres gwarancji ulega wydłużeniu o czas potrzebny na usunięcie wad"
 
Pytanie nr 16
UMOWA § 6 ust. 5 pkt 2, prosimy o wyjaśnienie, czy wraz ze zgłoszeniem ma być załączona dokumentacja powykonawcza zaakceptowana przez ośrodek, czy też stosowna akceptacja może nastąpić po dokonaniu zgłoszenia?
 
Odpowiedź nr 16
 
Wraz ze zgłoszeniem do odbioru końcowego Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszystkie dokumenty wymienione w Umowie § 6 ust. 5
 
Pytanie nr 17
UMOWA § 6 ust. 5 pkt 6, prosimy o wyjaśnienie powodów żądania przedstawienia kosztorysu powykonawczego, skoro ustalone wynagrodzenie w formie ryczałtu determinuje sposób rozliczenia, a tym samym strony nie mogą tego wynagrodzenia zmniejszać, czy podwyższać chyba że wystąpią roboty dodatkowe?
 
Odpowiedź nr 17
 
Kosztorys powykonawczy jest niezbędny do rozliczenia dofinansowania z środków unijnych.
 
Pytanie nr 18
UMOWA § 6 ust. 9, prosimy o wyjaśnienie powodów dla których Zamawiający zastrzega uprawnienie do przerwania czynności odbiorowych w przypadku ujawnienia wad nieistotnych skoro jest to sprzeczne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a w tym art. 647 kc?
 
Odpowiedź nr 18
 
Projekt UMOWY § 6 ust. 9: „W przypadku stwierdzenia w trakcie odbioru wad lub usterek, Zamawiający może odmówić odbioru do czasu ich usunięcia a Wykonawca usunie je na własny koszt w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.”
 
Zadane pytanie dotyczy wad nieistotnych. W ocenie zamawiającego pytanie nie dotyczy umowy, ponieważ projekt umowy nie uwzględnia podziału na wady istotne i nieistotne.
 
 
Pytanie nr 19
 
UMOWA § 8 ust. 1 lit. a), prosimy o wyjaśnienie czy zakończenie wykonywania przedmiotu umowy jest pojęciem tożsamym z zakończeniem robót, o którym mowa w § 2 ust. 2? Wykonawca wskazuje, że pojęcia te winny być rozumiane tożsamo bowiem na sam czas prowadzenia czynności odbiorowych Wykonawca nie ma już wpływu.
 
Odpowiedź nr 19
 
TAK
 
Pytanie nr 20
 
UMOWA § 8 ust. 1 lit. b), prosimy o wyjaśnienie powodów, dla których kary w tym przypadku zostały zastrzeżenie za opóźnienie, a nie zwłokę?
.
 
Odpowiedź nr 20
 
Zamawiający dokonuje zmiany w § 8 ust. 1 lit. b) UMOWY i słowo opóźnienie zamienia na słowo zwłokę.
 
UMOWA § 8 ust. 1 lit. b) po zmianie:
 
Za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych w okresie gwarancji i rękojmi – w wysokości 0,05% wynagrodzenia brutto, określonego w § 5 ust. 1 za każdy dzień opóźnienia liczonego od dnia wyznaczonego na usunięcie wad,
 
 
Pytanie nr 21
UMOWA § 9 ust. 1 pkt. 1, prosimy o wyjaśnienie powodów dla których Wykonawca jest uprawniony do odstąpienia od umowy po wyznaczeniu dodatkowego miesięcznego terminu? Wykonawca podaje, że takie regulacje stawiają Zamawiającego w uprzywilejowanej pozycji bowiem ten bezkarnie może nie płacić wynagrodzenia. Tym samym termin ten winien być maksymalnie 7-dniowy.
 
Odpowiedź nr 21
 
Zadane pytanie Zamawiający uznaje za niezasadne, ponieważ nie odnosi się do projektu umowy.
 
UMOWA § 9 ust. 1 pkt. 1
Wykonawca przerwał z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy realizację przedmiotu umowy i przerwa ta trwa dłużej niż 30 dni.
 
Pytanie nr 22
 
UMOWA § 11 ust. 2, prosimy o wyjaśnienie powodów dla których każdy okres naprawy powoduje wydłużenie okresu gwarancji, skoro przepis ten jest sprzeczny z art. 577 kc i następne?
 
Odpowiedź nr 22
 
Zamawiający wykreśla zdanie z § 11 ust. 2 projektu UMOWY „Okres gwarancji zostanie przedłużony o czas naprawy”.
 
Pytanie nr 23
 
Prosimy o potwierdzenie, że na czas przebudowy oczyszczalni Inwestor zapewni stały nadzór nad pracą istniejącej oczyszczalni i urządzeń zainstalowanych.
 
Odpowiedź nr 23
 
TAK
 
Pytanie nr 24
 
Prosimy o potwierdzenie, że w okresie przebudowy Inwestor poniesie koszty pracy istniejącej oczyszczalni.
 
Odpowiedź nr 24
 
TAK
 
Pytanie nr 25
 
Prosimy o potwierdzenie, że Inwestor poniesie koszty mediów na czas rozruchu nowej oczyszczalni.
 
Odpowiedź nr 25
 
Patrz odpowiedź na pytanie nr 10
 
Pytanie nr 26
 
Prosimy o potwierdzenie, że w ramach zadania nie są do wykonania żadne prace rozbiórkowe istniejącej oczyszczalni.
 
Odpowiedź nr 26
 
Zakres prac do wykonania przewidziany jest w przedmiarze robót i dokumentacji projektowej.
 
 
Pytanie nr 27
 
Prosimy o załączenie na stronie Zamawiającego pozwolenia na budowę.
 
Odpowiedź nr 27
 
Zamawiający umieszcza na stronie pozwolenie na budowę.
 
Pytanie nr 28
 
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający będzie uzyskiwał pozwolenie na użytkowanie ?
 
Odpowiedź nr 28
 
Zgodnie z zapisami w pozwoleniu na budowę nie jest wymagane uzyskanie decyzji
o pozwoleniu na użytkowanie.
 
Pytanie nr 29
 
W przedmiarach brak wyposażenia obiektów w sprzęt bhp i ppoż. Czy Zamawiający wyposaży obiekty w wymagany sprzęt ? Jeżeli ma je dostarczyć Wykonawca wnosimy
o uzupełnienie przedmiaru.
 
Odpowiedź nr 29
 
Patrz odpowiedź na pytanie nr 6
 
Pytanie nr 30
 
W związku z ryczałtowym wynagrodzeniem prosimy o zmianę zapisów umowy aby na końcu budowy wykonawca musiał dostarczyć kosztorys powykonawczy szczegółowy. Zapis taki stoi w sprzeczności z ryczałtowym charakterem wynagrodzenia.
.
Odpowiedź nr 30
 
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów umowy. Patrz odpowiedź na pytanie nr 17
 
Pytanie nr 31
 
Prosimy o załączenie projektu istniejącej oczyszczalni z wrysowaniem jej w plan zagospodarowania nowej oczyszczalni.
 
Odpowiedź nr 31
 
Nie posiadamy dokumentacji projektowej istniejącej oczyszczalni ścieków. Obiekty istniejącej oczyszczalni są naniesione w projekcie zagospodarowania terenu oczyszczalni ścieków w dokumentacji.
 
Pytanie nr 32
 
Prosimy o podanie odległości do najbliższego miejsca poboru mediów na potrzeby budowy.
 
Odpowiedź nr 32
 
Miejscem poboru mediów na potrzeby budowy jest istniejąca oczyszczalnia ścieków.
 
W imieniu Zamawiającego
Kierownik ZGKiM w Barcianach
Mirosław Zinkiewicz
 
 
 
 
Załączniki:
1. Decyzja Nr 181/12 – pozwolenie na budowę
2. Projekt umowy po zmianach
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy w Barcianach
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Franciszek Kopciuch
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-04-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jacek Sapela
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-04-18 14:23:55
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-04-18 15:03:52
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2013-09-10 10:38:49
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3100 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony