ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy w Barcianach
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Wyjaśnienia SIWZ w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Modernizację oczyszczalni ścieków w miejscowości Frączkowo” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. Drukuj informację Zamówienie publiczne: Wyjaśnienia SIWZ w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Modernizację oczyszczalni ścieków w miejscowości Frączkowo” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.

Szczegóły informacji

Wyjaśnienia SIWZ w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Modernizację oczyszczalni ścieków w miejscowości Frączkowo” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Zamawiający: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Barcianach

Finansowanie: Środki własne

Nr UZP: 354550 - 2012a

Termin składania ofert / wniosków: 2012-10-12 10:00:00

Miejsce złożenia oferty: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Barcianach, ul. Wojska Polskiego 2, 11 – 410 Barciany

Ogłoszono dnia: 2012-10-04 przez Jacek Sapela

Treść:

                                                                                                                                                    Wykonawcy (wszyscy)

Znak postępowania: ZGKiM.162.6.2012                                                                             Data: 04 – 10 – 2012
Sprawa: wyjaśnienia SIWZ w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Modernizację oczyszczalni ścieków w miejscowości Frączkowo” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
W związku z zapytaniami wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia zamawiający przedstawia następujące wyjaśnienia.
Pytanie nr 1
Rysunek samej kraty koszowej jest niewystarczający do prawidłowego rozmieszczenia urządzeń. Wykonawca sam zadecyduje, czy kupi gotowy zestaw przepompowni
z wyposażeniem, czy też wykona go sam, dlatego niezbędna jest poprawna dokumentacja wraz z rysunkiem pokrywy, jej otworowaniem wraz z rzędnymi. Podobnie jest w przypadku studni zlewczej. Prosimy o przedłożenie rysunku przepompowni wraz z wyposażeniem
w pompy i kratę koszową a także rysunku studni zlewczej wraz z wyposażeniem.
Odpowiedź nr 1
Rysunek S-4 pokazuje pompownię i studnię zlewczą wraz z wszystkimi wymiarami
i rzędnymi charakterystycznymi, a także rozmieszczenie pomp i armatury. Podano również niezbędne wymiary w świetle otworu włazowego tak, aby umożliwiał montaż pomp oraz zestawu kraty koszowej wraz z prowadnicami. Z kolei na rysunku S-5 podano szczegółowe rozplanowanie elementów zestawu kraty wraz z prowadnicami – w komorze przepompowni. Tu również podano wszystkie wymiary/gabaryty charakterystyczne kraty i prowadnic. (rysunki S-4 i S-5 załączono)
 
Pytanie nr 2
Brak systemu podnoszenia kraty na przepompowni i systemu jej opróżniania. Żurawik
obsługujący pompy będzie po drugiej stronie więc nie obsłuży wyciągarki, a według rysunku
z prowadnicami kraty może on kolidować z wyciąganiem pomp.
Prosimy o rysunek łączny kraty, pomp, wyciągarki i żurawika.
 
Odpowiedź nr 2
Łączne położenie pompowni / pomp i żurawika pokazano m.in. na rys. : S-4; S-1B; S-3.1. Obawy autora uwag obsługę wciągarki kraty są nieuzasadnione. Zaprojektowano 2 stanowiska dla żurawia. Stanowisko nr 1 – główne zapewnia obsługę kraty (najczęściej wykorzystywana funkcja żurawia) oraz okresową obsługę pomp. Gwarancję obsługi zarówno kraty, jak i pomp daje odpowiednio dobrane ramię i udźwig żurawia. Drugie stanowisko wykorzystywane jedynie w przypadkach awaryjnych zaprojektowano obok studni zlewczej. Gdyby nastąpiła jakaś awaria – żuraw można wyjąć ze stupy i zainstalować w lokalizacji 2 – na czas niezbędny do demontażu pompy w studni zlewczej. Zaprojektowana krata koszowa posiada otwierane dno. Żuraw natomiast posiada możliwość obrotu. Po podniesieniu kraty aż do zdjęcia z prowadnic – żuraw jest obracany tak, aby krata znalazła się nad kontenerem. W tej pozycji otwierane jest uchylne dno kraty. Nie widzimy żadnych podstaw do zgłoszonych obaw o obsługę pomp i kraty.
Pytanie nr 3
Zamiast opisywać (str. 32 opisu), że należy dostosować otwór stropowy oraz włazu pompowni, projektant powinien to przedstawić na rysunku dokumentacji projektowej.
Prosimy o uzupełnienie dokumentacji.
Odpowiedź nr 3
Patrz rys. S-4
Pytanie nr 4
Przedmiar nie uwzględnia:
osadzenia drugiego gniazda dla żurawika,
montażu 6 szt zasuw dn 200 przy zbiornikach osadu wraz z orurowantem widocznych na rys. zagospodarowania terenu - opis str. 27,
- montażu złączek ełektrooporowych opisanych na str. 28 opisu projektowego. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru.
Odpowiedź nr 4
W przedmiarze ujęto montaż rurociągu PE z łączeniem technologią elektrooporową w ramach wykonania rurociągu PE w m. Zasuwy na instalacji spustu osadu ujęte są w poz. 140 przedmiaru. Osadzenie drugiego gniazda żurawika należy ująć dodatkowo.
Pytanie nr 5
Na stronie 28 i 31 opisu zamieszczono rysunki, które nie korelują z rysunkami projektowymi,
np. są pokazane zasuwy, a nie ma ich na rys. S-1B i w przedmiarze.
Prosimy uzupełnić przedmiar i dokumentacje o prowadzenie rurociągu i montaż zasuw pokazanych na tych rysunkach.
Odpowiedź nr 5
Rysunki zamieszczone na stronach 28 i 31 opisu są schematami obliczeniowymi dla obliczeń strat ciśnienia przy doborze pompowni. Zasuwy widoczne na schematach obliczeniowych stanowią element dostawy pompowni i ich koszty obejmują pozycje związane z dostawą pompowni i studni zlewczej.
Pytanie nr 6
Skoro projektant na str. 13 opisu pisze o konieczności wymiany gruntów pod zbiornikami
oczyszczalni, powinien także określić gdzie, jaką ilość gruntu należy wymienić (głębokość)
i podać sposób jego zagęszczenia przed wykonaniem płyt żelbetowych, a także uzupełniać dokumentację projektową o niezbędne przekroje i stosowe opisy. Zakres ten powinien być zawarty także w przedmiarze.
Prosimy o uzupełnienie dokumentacji i rozszerzenie przedmiaru.
Odpowiedź nr 6
Na stroni 13 opisu skrótowo podano wyniki wierceń geologicznych opisując m.in. przydatność poszczególnych warstw gruntów do posadowienia projektowanych obiektów. Na profilach – rys.: S-3.1 i S-3.3. wkreślono profile geotechniczne w profile projektowanych urządzeń. Wynika z nich jasno, iż nawiercone w trakcie ekspertyzy geotechnicznej grunty nienośne (warstwa IIA) znajdują się w obrębie wykopów pod urządzenia i zostaną usunięte w ramach prac ziemnych przy wykonywaniu wykopów. Osobną kwestią jest ewentualność niekontrolowanego wystąpienia soczewek gruntów nienośnych w innych obszarach. Jeżeli w tracie wykonywania prac Wykonawca natrafi na grunty nienośne w poziomie projektowanego posadowienia elementów nośnych (czego nie dało się przewidzieć w świetle wykonanego rozpoznania geologicznego) – należy postępować wg str. 66 punkt 2.1.e). Podsypki pod fundamenty należy zagęścić co najmniej do stopnia 90% SPD.
Pytanie nr 7
Według opisu do projektu na str. 72 powinno się podnieść grunt pod budynek technołogtczny
i wiatę osadu. Brak takiego zakresu w przedmiarze.
Prosimy zweryfikować i uzupełnić przedmiar o zakres podniesienia i zagęszczenia gruntu.
Odpowiedź nr 7
Na str. 72 opisu mowa jest o poziomach projektowanej posadzki pawilonu i wiaty. Lokalna korekta poziomu gruntu wokół pawilonu może być potrzebna, jednak trudno ją jednoznacznie określić z uwagi na skalę dokładności mapy. W sąsiedztwie projektowanego pawilonu występują zarówno punkty wysokościowe o rzędnych +43,70 (odpowiadające położeniu spągu posadzki); +43,90; jak i +43,40. Maksymalna lokalna deniwelacja terenu w rejonie projektowanego pawilonu nie powinna przekroczyć 30cm. Jeżeli pomiary terenowe potwierdzą konieczność uzupełnienia gruntu (będzie to możliwe bezpośrednio na budowie) – należy go zagęścić zgodnie z wytycznymi w rozdz. 3.4.1. na str. 71.
 
Pytanie nr 8
Na str. 37 opisu podano, że przedsionek należy wyposażyć w szafkę na ubranie i regał na
dokumenty. Tego wyposażenia nie uwzględniono w przedmiarze, brak w nim także
wyposażenia budynku technicznego w umywalki i sedes.
Prosimy o uzupełnienie przedmiaru.
Odpowiedź nr 8
Wyposażenie sanitarne pawilonu w zakresie instalacji wod-kan (w tym przybory sanitarne) są objęto zakresem dostawy typowego pawilonu (w ramach kosztu dostawy). Szafki i regały nie podlegają dostawie. Stanowią koszty dodatkowe pawilonu.
Pytanie nr 9
W opisie na str. 47 pisze się o wyposażeniu obiektu w gaśnicę i koc pożarniczy oraz
standardowe instrukcje ppoż.
Prosimy o podanie, kto je dostarcza i co kryje się pod nazwą standardowe instrukcje.
Odpowiedź nr 9
Koc pożarniczy i gaśnica – nie są objęte dostawą pawilonu. Należy je zakupić dodatkowo. Standardowe instrukcje są to karty (z reguły formatu A4 lub A3) służące do przyklejenia na ścianie, z reguły dodawane do kupowanych gaśnic lub koców (przez dostawców sprzętu pożarniczego). Ogólne instrukcje bezpieczeństwa pożarowego (również karty A4 lub A3 do przyklejenia na ścianie) są również dostępne w sklepach dystrybuujących artykuły bhp lub różne druki biurowe.
Pytanie nr 10
Przedmiar nie obejmuje wyposażenia budynku technicznego i wiaty w oświetlenie, grzejniki,
palety pod worki z osadem. Skoro jest na to projekt to nie można zakładać, że jest to typowe
wyposażenie typowych rozwiązań kontenerowych.
Prosimy o uzupełnienie przedmiaru.
Odpowiedź nr 10
Grzejniki oraz instalacja elektryczna i oświetleniowa zgodna z dokumentacją – są objęte dostawą pawilonu kontenerowego. Palety należy zakupić niezależnie.
Pytanie nr 11
Dostarczana konstrukcja budynku nie może posiadać podłogi, uważamy, że w przedmiarze
należy ująć, zgodnie z opisem, układanie gresu na płycie fundamentowej.
Prosimy o wyjaśnienie tego problemu i ewentualne rozszerzenie przedmiaru.
Odpowiedź nr 11
Fundamenty, posadzki betonowe, instalacje technologiczne, przyłącza - nie są objęte ofertą dostawy pawilonu; dostawca pawilonu w ofercie ujął wykonanie posadzki z gresu na przygotowanej płycie (załączono ofertę merytoryczną – bez cen); w kosztorysie przewidziano wykonanie posadzki betonowej (pod gres jw.) z ociepleniem. Pozycje te ujęte są w rozdziale 1.7 przedmiaru.
Pytanie nr 12
Zakres prac elektrycznych w budynku technicznym ujęty w opisie - elementy ogrzewania,
oświetlenia i inne - powinien pojawić się w przedmiarze, gdyż nie jest standartowym
wyposażeniem pawilonu oferowanym w jego cenie. Elementy te jak również wyposażenie
w armaturę łazienkową jest indywidualne dla tego obiektu.
Prosimy o rozszerzenie części elektrycznej przedmiaru.
Odpowiedź nr 12
Elementy wyposażenie kwestionowane w przedmiotowym punkcie – wchodzą w zakres oferty dostawy i montażu pawilonu technologicznego – patrz odpowiedź nr 8 i odpowiedź nr 10.
Pytanie nr 13
Projektant na str. 37 opisu pisze o typowym pawilonie kontenerowym z wyposażeniem,
natomiast załączone rysunki nie odpowiadają typowym zestawom kontenerowym choćby
z racji wysokości i rozpiętości.
Prosimy o podanie przynajmniej dwóch producentów takich typowych kontenerowych Pawilonów - zaznaczamy kontenerowych, gdyż projekt nie wykazuje cech segmentowości budynku z możliwością dowozu np. 2 elementów łączonych na budowie.
Odpowiedź nr 13
Technologię pawilonu wraz z wiatą przyjęto wg oferty dostępnej na rynku. Na str. 72 opisu podano przykładowego dostawcę. Można zastosować rozwiązania równoważne – wg załączonych rysunków gabarytowych oraz opisu materiałowego i technologicznego w projekcie str. 71, 72 oraz 37÷40.
Sprostowanie: terminu ‘pawilon kontenerowy’ użyto w rozumieniu potocznym. Autorowi chodziło o produkt dostępny na rynku analogicznie do ‘kontenerowej oczyszczalni ścieków’ którym to określeniem nazywane są praktycznie wszystkie oferowane na rynku małe oczyszczalnie ścieków, chociaż wiele z nich nie jest wcale realizowanych na w formie kontenera. Nie oznacza to, iż zaprojektowane rozwiązania pawilonu technologicznego w dosłownym rozumieniu jest przywożone na budowę w formie całkowicie zmontowanej i po prostu stawiane na fundamencie.
Pytanie nr 14
Prosimy sprecyzować parametry sond poziomu osadu ze str. 34 opisu do projektu i uzupełnić przedmiar o ich montaż i dostawę.
Odpowiedź nr 14
Sondy poziomu osadu opisane na str. 34 opisu stanowią element osadnika wstępnego i są montowane przez dostawcę oczyszczalni w ramach montażu specjalistycznego.
Pytanie nr 15
Na str. 29 opisu projektant pisze: armatura zwrotno-zaporowa firmy TlS lub równoważna. Dla określenia równoważności istotne są parametry techniczne urządzeń, a nie nazwa producenta.
Prosimy uzupełnić dokumentację techniczną o parametry urządzeń, które umożliwią dobór urządzeń równoważnych.
Odpowiedź nr 15
Parametry równoważności dla armatury zwrotno-zaporowej określają deklaracje zgodności z normami. Armatura stosowana w zaprojektowanych pompowniach: zawory zwrotne oraz kołnierzowe, miękko uszczelnione, pierścieniowe są zgodne z nast. normami:
 
Pytanie nr 16
Przedłożony schemat technologiczny nie pokrywa się z planem zagospodarowania terenu.
Nazewnictwo i oznaczenia na poszczególnych rysunkach nie są identyczne.
Prosimy o ujednolicenie schematu z planem zagospodarowania, gdyż utrudnia to weryfikację urządzeń.
Odpowiedź nr 16
Nie rozumiemy przedłożonych uwag. Terminy zastosowane w schemacie technologicznym dla nazwania poszczególnych urządzeń i obiektów technologicznych jak: SZ; PW; S0; S1; OW/OW’; ZK; ZB1/ZB1’ ZB2/ZB2’; KSP; SO; MOO; SOO – wszystkie znajdują odzwierciedlenie na planie zagospodarowania terenu. Schemat służy do pokazania związków funkcjonalnych i technologicznych, a nie do wizualizacji przestrzennej (ani do określania dokładnej liczby i nazw studzienek – bo tylko takie są różnice w dokładności opisu rys. S-2 i S-1AiB). Schemat opracowano prawidłowo.
Pytanie nr 17
W opisie na str. 30 przywołuje się rys. S-4, ale brakuje go w dokumentacji. Prosimy uzupełnić dokumentację o rys. S-4.
Odpowiedź nr 17
Patrz odpowiedź nr 1 (rysunek załączono).
Pytanie nr 18
Prosimy o uzupełnienie dokumentacji elektrycznej o schemat Rozdzielni Przepompowni
i Rozdzielni bloku Oczyszczalni, a nie przywoływać producentów zestawów, gdyż nie jest to element odniesienia do możliwości zastosowania urządzeń równoważnych.
Odpowiedź nr 18
Automatyka pompowni i oczyszczalni stanowi integralny element danego produktu i warunkuje możliwość uzyskania gwarancji producenta. Parametry równoważności zaprojektowanych rozwiązań oczyszczalni oraz pompowni i studni zlewczej (też rodzaj pompowni) podano w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robot Budowlanych.
Pytanie nr 19
Prosimy zweryfikować dokumentację i uzupełnić Przedmiar o elementy wskazane w opisie do projektu.
Odpowiedź nr 19
Pozycje nie ujęte w przedmiarze – patrz odpowiedź nr 4, należy uzupełnić.
Pytanie nr 20
W opisie na str. 47 w wytycznych do rozruchu podano, że przed przystąpieniem do rozruchu należy przeprowadzić miedzy innymi:
zawarcie urnowy z jednostką wykonującą badania laboratoryjne ścieków i osadów,
zawarcie umowy z przedsiębiorstwem świadczącym usługi w zakresie odbioru odpadów,
dokonanie odbiorów budowlanych.
Zakres ten powinien spoczywać na Użytkowniku, gdyż to on będzie eksploatował oczyszczalnię i on jest obowiązany do zawarcia umów z odpowiednimi instytucjami na świadczenie usług podczas eksploatacji obiektu. Prosimy o wyjaśnienie tego zagadnienia.
Odpowiedź nr 20
Zalecenie podane na str. 47 i 48 nie precyzują obowiązków poszczególnych stron procesu budowlanego w zakresie podmiotu np. zawierającego umowę o odbiór odpadów. W opisie sformułowano jedynie zestaw warunków umożliwiających przystąpienie do rozruchu i jego prawidłowe przeprowadzenie. Z całą pewnością nie należy przystępować do rozruchu bez np. uprzedniego odbioru prac budowlanych. Z chwilą uruchomienia procesu technologicznego – będą powstawały odpady, stąd i ta kwestia wymaga uregulowania. Zakres odpowiedzialności za realizację przedstawionych zaleceń ureguluje umowa pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót. Zespół autorski nie jest stroną w ew. negocjacjach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót.
Pytanie nr 21
Zamawiający, w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału, żąda udokumentowania przez Wykonawcę realizacji co" najmniej" jednej roboty odpowiadającej swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia. Zamawiający nie określił rodzaju robót ani nie podał wymagań dotyczących wartości, co sprawia, że oferent nie jest w stanie ocenić, jakim doświadczeniem powinien się okazać. Nawet gdyby przyjąć, że rodzajem robót stanowiących spełnienie warunku udziału jest modernizacja oczyszczalni ścieków, to nie podanie wymaganej wartości zmusza oferenta do dokonania pracochłonnego procesu kosztorysowania, po którym będzie on w stanie stwierdzić, czy spełni wymogi Zamawiającego. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Zamawiający powinien w sposób jednoznaczny określić warunki udziału w postępowaniu przetargowym, tak aby potencjalny oferent mógł na ich podstawie stwierdzić czy je spełnia. W związku z tym prosimy
o jednoznaczne określenie rodzaju oraz minimalnej wartości robót budowlanych wymaganych do wykazania spełnienia warunku udziału.
Odpowiedź nr 21
W celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu Zamawiający, żąda udokumentowania przez Wykonawcę realizacji co "najmniej" jednej roboty odpowiadającej swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia czyli Modernizacją oczyszczalni ścieków o wartość 1 500 000 zł.
Pragniemy również dodać, że Wykonawca ma określić cenę oferty brutto, która stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe za realizację całego przedmiotu zamówienia. Cena ryczałtowa brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia powinna zawierać wszystkie koszty niezbędne do realizacji zamówienia wynikające z dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania odbioru robót, przedmiarów robót, jak również nie ujęte w niej, a bez których nie można wykonać zamówienia.
W związku z powyższym wymagane jest od wykonawcy szczegółowe sprawdzenie warunków wykonania zamówienia. Cena oferty brutto jest ceną ostateczną obejmującą wszystkie koszty i składniki związane z realizacją zamówienia.
 
 
W imieniu Zamawiającego
Kierownik ZGKiM w Barcianach
Mirosław Zinkiewicz
Załączniki:
1.Rys. nr 4 z dokumentacji projektowej
2. Rys –Krata Koszowa
3. Przykładowa oferta pawilonu
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy w Barcianach
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Franciszek Kopciuch
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-10-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jacek Sapela
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-10-04 15:31:15
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-10-04 15:36:28
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-11-06 12:30:49
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2338 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony